Fiets testen op Instagram

Fiets testen op Instagram
  • Content
  • 22 nov 2019 @ 10:34
  • 17098 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaContent

Fietsmerk Shimano lanceert Trail Tap, een 'social first game' waarin nieuwe modellen mountainbikes worden getest. De game is ontwikkeld door reclamebureau Boomerang Agency en developer Klare Koek, in samenwerking met het digitale team van Shimano Europe.

Via social ads wordt op de prestatiedrang van de doelgroep ingespeeld: een trigger om de game te gaan spelen, waarmee tegelijkertijd de nieuwe mountainbike-groepset wordt geïntroduceerd.

Vervolgens belanden spelers via Instagram Stories in een game, waarbij ze proefritten maken op het gewenste niveau. De speler verzamelt onderweg extra seconden en wie de langste rit weet te maken wint. De topscoorders winnen een groepset. De game kan zowel op Instagram (smartphone) als desktop worden gespeeld.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken