Jordi van de Bovenkamp (keynote BCE20): 'Ik mis luchtigheid in content'

Jordi van de Bovenkamp (keynote BCE20): 'Ik mis luchtigheid in content'
  • Content
  • 21 jan 2020 @ 11:04
  • 27014 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingConsumenten

Jordi van de Bovenkamp is een van de keynote speakers op het naderende Branded Content Event. In zijn keynote belicht hij dat humor volgens hem het állerbelangrijkste ingrediënt is om een ‘commercieel gerecht’ te maken wat behapbaar is, deelbaar en na te maken.

Bovenkamp is creative director Europe bij de toonaangevende digital agency MediaMonks Amsterdam. Hij spreekt op het Branded Content Event (BCE), dat dit jaar als thema 'make content great again' heeft en plaatsvindt op aanstaande donderdag 6 februari 2020 in de nieuwe evenementenlocatie Amsterdome. Ga hier naar toe voor meer informatie.

In welke fase zitten we volgens jou met branded content: wat is de status van dit fenomeen?
'Mooi gezegd; fenomeen. Dat hebben jullie zelf verzonnen he? Volgens mij zitten we nu in een fase waarin de scheidingslijn tussen authentiek versus gemaakt onder een enorm vergrootglas ligt dankzij een kritisch wordende kijker. We leiden de kijker op door de vele vormen van content voor te schotelen; er ontstaan nu voorkeuren/worden lessen getrokken. Met andere woorden; het écht luisteren naar wat de fan of consument wil ,is een zogenaamde hot topic anno 2020, denk ik.'

Is branded content voor veel marketeers al echt onderdeel van de marketingstrategie en zo ja, hoe uit zich dat?
'Dat is volgens mij een beetje klant afhankelijk. Weet niet of ik het een standaard onderdeel is van elke strategie. Vind zelf ook het verschil tussen overige communicatievormen en branded content vrij troebel worden.'

Wat zijn significante voorbeelden van briljante branded content volgens jou en waarom?
'Red Bull speelt al jaren op Champions League niveau als het gaat om branded content en de zet van Albert Heijn om Appie Today te lanceren vind ik ook slim. Met "Flesse met Vjeze" als persoonlijke uitblinker (zie onder, red.).'

Is branded content geaccepteerd door het publiek of zijn er nog blokkades?
'Branded content is zeker geaccepteerd; maar doordat het publiek langzaamaan de transitie maakt naar "maker" worden ze terecht ook kritischer.'

Wat is in het kort jouw verhaal op BCE en waarom is dat van belang?
'We missen soms de essentie van verhalen en het gemak waarmee verhalen gedeeld kunnen worden; humor/iets om te lachen vergroot deelbaarheid significant. Begrijp me niet verkeerd; echt niet álles hoeft een dijenkletser te zijn; maar ik mis soms wel wat luchtigheid aan vormen van content.'

In zijn presentatie belooft Van De Bovenkamp veel voorbeelden van goede humor. 'Zo hoop ik de zaal een beetje te kunnen laten lachen en achter te laten met een gevoel van: Dat ga ik op wat voor wijze dan ook implementeren in mijn organisatie, project of privé-leven.'
Wil je de presentatie 'For the laugh of advertising' meemaken?
Reserveer hier op tijd je kaart voor BCE20.


Jordi van de Bovenkamp (keynote BCE20), creative director MediaMonks

CV Jordi van de Bovenkamp (1983)
Afgestudeerd als bouwkundig ingenieur en sinds 2011 actief in de wereld van de (online) reclame. Was tot oktober 2019 partner en creative director bij Boomerang Agency, werkte veel op merken als Heineken en Albert Heijn en ben sinds december 2019 gestart als creative director Europe, MediaMonks bij MediaMonks Amsterdam. Is soms op TV te vinden en ben zeer actief op social media.



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken