Born05 Group neemt Blauw Gras over

Born05 Group neemt Blauw Gras over
  • Content
  • 28 apr 2020 @ 08:01
  • 20298 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OvernameStrategieContent

Blauw Gras treedt vandaag toe tot Born05 Group, de bureaugroep waar ook Born05, Newborn en Airborne onder vallen. Met het toetreden van Blauw Gras telt de groep inmiddels 125 medewerkers met vestigingen in Amsterdam en Utrecht.

Beeld v.l.n.r.: Erjon Tuenter (Blauw Gras), Rogier IJzermans (Born05) en Erik Wiese (BG).

Dit is de eerste overname van Born05 Group vanuit zijn visie 'een volledig geïntegreerd aanbod van digital & social business' op te bouwen. De groep neemt alle aandelen van social content bureau Blauw Gras over.

Rogier IJzermans, CEO van Born05 Group, zegt: 'De gesprekken zijn vorig jaar gestart en ronden we nu af in een periode waarin de markt stevig wordt geraakt de coronacrisis. Maar dat heeft het besluit niet beïnvloed. De oprichters van Blauw Gras kopen zich terug in, zodat ze mee kunnen bouwen aan de nieuwe groep. We gaan uit van het principe van aantrekkingskracht. Op elkaar en op onze klanten. We werken toe naar volledig geïntegreerd aanbod voor merken die relevant in contact willen staan met klanten over alle contactmomenten heen. Naast digital en social, gaan we de komende jaren uitbreiden op het gebied van PR, media, advertising, technology, data en performance. De vraag om geïntegreerde oplossingen is alleen maar urgenter en relevanter geworden door de huidige situatie. Of de coronacrisis onze groeiplannen versnel of vertraagt zullen we zijn, maar de koers blijft ongewijzigd.'

Erik Wiese, mede-oprichter van Blauw Gras, zegt: 'Samen met mijn partner Erjon Tuenter ben ik altijd met de dag van overmorgen bezig. Het bundelen van onze krachten binnen Born05 Group beantwoordt de behoeften van onze klanten en medewerkers. Marketing, media, digital en technologie tegenwoordig namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bij onze keuze voor Born05 Group zijn DNA, kwaliteit en ondernemerschap de belangrijkste speerpunten. Met deze stap bieden wij onze medewerkers extra ontwikkelingsmogelijkheden, zowel in de breedte als diepte. We hebben een jong team en zijn zelf ook pas 31 jaar. De optie tot buy-in creëert voor ons een mooi groeipad.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken