Musici spelen taptoe-signaal thuis

Musici spelen taptoe-signaal thuis
  • Content
  • 1 mei 2020 @ 09:47
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Film

In opdracht van het Amsterdams Comité 4 en 5 mei heeft filmbureau 1Camera een online film ontwikkeld waarin muzikanten in intieme setting het bekende 'taptoe-signaal' spelen.

De film roept Nederlanders op om maandag 4 mei vlak voor 20:00 uur zelf ook het taptoesignaal te spelen, thuis op hun eigen instrument. Het taptoesignaal wordt normaliter op dit tijdstip op de Amsterdamse Dam afgespeeld, alvorens het twee minuten stilte-moment. Vanwege de coronacrisis kan de nationale Dodenherdenking dit jaar niet in deze ‘normale vorm’ plaatsvinden.  

In de film spelen onder meer Jeroen Schippers (trompettist Marinierskapel), Jörgen van Rijen (trombonist Concertgebouworkest) en Orville Breeveld (gitarist). Laatstgenoemde lag drie weken geleden nog op de intensive care vanwege corona.

Voor de online film is bij de muzikanten thuis gefilmd, bijzonder voor deze tijd. De communicatie verliep via portofoons en bij de opname was een 'social distance manager' aanwezig die het aantal mensen per ruimte en de onderlinge afstand coördineerde. Jasper Claus, oprichter van 1Camera, zegt: 'Het past bij onze manier van werken om bij 'echte' mensen op locatie te filmen. Dat deden we vóór corona en doen we nu nog steeds. Vanaf het moment dat de RIVM-richtlijnen bekend werden gemaakt, zijn we gaan nadenken over een kleine filmset op locatie.'

Marleen Smit, projectmanager bij Amsterdams Comité 4 en 5 mei, voegt toe: 'De film moet oproepen tot actie, maar ook duidelijk maken dat er dit jaar door mensen thuis kan worden herdacht. 1Camera is er in geslaagd om de bijzondere kracht van het taptoesignaal en de emotie die dit oproept in beeld te brengen.'

Ga voor bladmuziek en meer informatie naar de website.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken