Onderzoek: werkdruk content-professionals gestegen sinds corona
- Content
- 29 jun 2020 @ 08:46
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentOnderzoek
- 29 jun 2020 @ 08:46
- Lucas Boon
Acht op de tien professionals werkzaam in contentmarketing verwacht dat content sinds de coronacrisis belangrijker wordt voor de online communicatie van zijn of haar organisatie. Dat en meer blijkt uit onderzoek van Crossphase onder zestig respondenten.
Toch blijft de strategie achter bij de verwachtingen van content: meer dan de helft van de organisaties stelt de strategie en doelstellingen voor online marketing nog niet bij sinds de coronacrisis.
Maarten Fokkelman, oprichter en CEO van Crossphase, zegt: 'Opvallend is dat het merendeel van de ondervraagde organisaties niets aan hun contentstrategie lijkt te veranderen sinds de coronacrisis. Van de grotere organisaties, met meer dan 1000 medewerkers, verandert zelfs acht op de tien niets aan de content-strategie. Zonde, want dit is het moment om de kansen van digitalisering te benutten.'
De cijfers onderstrepen volgens Fokkelman dat content-teams moeite hebben met hun zichtbaarheid in de organisatie. 'Daardoor hebben ze een beperkte invloed op besluiten die door het hoger management worden genomen. Door de coronacrisis staat content gelukkig wel hoger op de agenda. Dit is het moment om door te pakken: content-teams kunnen in gesprekken intern benadrukken dat content-innovaties zoals chatbots de klantervaring verrijken.'
Een op de vijf content-professionals geeft aan dat er een stop van inhuur van externen is door de crisis. Zes op de tien content- en onlineprofessionals geeft aan dat de werkdruk sinds de coronacrisis is toegenomen, voor slechts zestien procent is de werkdruk afgenomen. Fokkelman: 'Dat content-professionals het drukker dan voor de coronacrisis hebben, kan verklaard worden doordat zo'n veertig procent van de ondervraagden vaker inspeelt op de actualiteit.'
De veranderingen die het vaaks zijn doorgevoerd, zijn nieuwe secties of pagina's op de site (77 procent), het aanpassen van de homepage (70 procent), extra nieuwsbrieven en het aanpassen van de FAQ (57 procent). Fokkelman: 'Slechts een op de vier organisaties is aan de slag gegaan met het inrichten van chatbots of het uitbreiden van de dialogen van chatbots. Zonde, want zo lopen organisaties een kans mis om het klantcontact schaalbaar te maken.'
Het volledige onderzoeksrapport is hier te downloaden.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
- Branded Content Event 2024: AI en virtuele influencers ‘gaan...
Laatste Nieuws
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing