Bart Prins (jury GPCM): ‘Alleen een goed verhaal is niet genoeg’

Bart Prins (jury GPCM): ‘Alleen een goed verhaal is niet genoeg’
  • Content
  • 22 jul 2020 @ 10:56
  • 23031 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsContent

Bart Prins (The Post) is juryvoorzitter van de Grand Prix Content Marketing-categorie Bekroningen Creatie. Wat is volgens hem het geheim van een goede inzending en waar ligt voor contentmarketeers op dit moment de grote uitdaging?

Het inzenden van een case voor de GPCM20 kan tot dinsdag 8 september. De uitreiking vindt plaats op dinsdag 24 november, locatie nader te bepalen. Bart Prins is juryvoorzitter in de categorie Bekroningen Creatie, bekijk alle overige juryvoorzitters hier.

Wat is in contentmarketing het afgelopen jaar de grootste ontwikkeling geweest?

Door de intreding van corona zie je een disruptieve beweging van veel contentmakers. Van de ene op de andere dag was het produceren van content zoals we dat gewend waren niet meer mogelijk. Dit creëerde veel nieuwe contentvormen, zoals de toevlucht van live webinars en podcasts.

Wat is voor contentmarketeers op dit moment de grote uitdaging?

De contentmarketingwereld wordt met de dag meer diffuus. Reclamebureaus ontwikkelen steeds meer content en ook aan de distributiekant draait de contentmarketing-machine overuren. Het is dus vechten om de aandacht van het publiek. Als contentmarketeer kom je niet meer weg met alleen een goed verhaal, je moet dit ook nog eens op de juiste manier en op het juiste moment van betekenis laten zijn.

Wat is een misverstand over contentmarketing?

Dat het altijd lang moet zijn. Het is goed om te zien dat er steeds meer korte creaties worden beloond. Zo hebben we bij de Grand Prix dit jaar wijzigingen in de Bekroningen Creatie die specifiek om korte creaties gaan. De aandacht die je als merk van het publiek krijgt is van korte duur. Het is dus zaak om korte, krachtige content die raakt te maken.

Wat is het geheim van een goede inzending?

Dat is een creatie die verrast, niet 13 in een dozijn is en door middel van emotionele en rationale data laat zien dat het effect heeft. Ik wil zien dat de content het publiek vasthoudt.

Wat zou jij bureaus en merken die twijfelen om in te zenden willen meegeven?

Twijfel niet. In verhouding tot andere inzendingen overstijgen je eigen verwachtingen mogelijk die van de jury.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken