Bart Prins (jury GPCM): ‘Alleen een goed verhaal is niet genoeg’
- Content
- 22 jul 2020 @ 10:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AwardsContent
- 22 jul 2020 @ 10:56
- Lucas Boon
Bart Prins (The Post) is juryvoorzitter van de Grand Prix Content Marketing-categorie Bekroningen Creatie. Wat is volgens hem het geheim van een goede inzending en waar ligt voor contentmarketeers op dit moment de grote uitdaging?
Het inzenden van een case voor de GPCM20 kan tot dinsdag 8 september. De uitreiking vindt plaats op dinsdag 24 november, locatie nader te bepalen. Bart Prins is juryvoorzitter in de categorie Bekroningen Creatie, bekijk alle overige juryvoorzitters hier.
Wat is in contentmarketing het afgelopen jaar de grootste ontwikkeling geweest?
Door de intreding van corona zie je een disruptieve beweging van veel contentmakers. Van de ene op de andere dag was het produceren van content zoals we dat gewend waren niet meer mogelijk. Dit creëerde veel nieuwe contentvormen, zoals de toevlucht van live webinars en podcasts.
Wat is voor contentmarketeers op dit moment de grote uitdaging?
De contentmarketingwereld wordt met de dag meer diffuus. Reclamebureaus ontwikkelen steeds meer content en ook aan de distributiekant draait de contentmarketing-machine overuren. Het is dus vechten om de aandacht van het publiek. Als contentmarketeer kom je niet meer weg met alleen een goed verhaal, je moet dit ook nog eens op de juiste manier en op het juiste moment van betekenis laten zijn.
Wat is een misverstand over contentmarketing?
Dat het altijd lang moet zijn. Het is goed om te zien dat er steeds meer korte creaties worden beloond. Zo hebben we bij de Grand Prix dit jaar wijzigingen in de Bekroningen Creatie die specifiek om korte creaties gaan. De aandacht die je als merk van het publiek krijgt is van korte duur. Het is dus zaak om korte, krachtige content die raakt te maken.
Wat is het geheim van een goede inzending?
Dat is een creatie die verrast, niet 13 in een dozijn is en door middel van emotionele en rationale data laat zien dat het effect heeft. Ik wil zien dat de content het publiek vasthoudt.
Wat zou jij bureaus en merken die twijfelen om in te zenden willen meegeven?
Twijfel niet. In verhouding tot andere inzendingen overstijgen je eigen verwachtingen mogelijk die van de jury.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing