Popcorn Stories: slaap lekker, Nederland

Popcorn Stories: slaap lekker, Nederland
  • Content
  • 9 okt 2020 @ 14:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoContent

Storytelling-bureau Popcorn Stories heeft in samenwerking met Stichting Vluchteling, Defence for Children en Vluchtelingenwerk Nederland een online video ontwikkeld, met als doel Nederland zich bewust te maken van zijn verantwoordelijkheid als het gaat om het opnemen van vluchtelingen.

Beeld: still uit video.

En dat doe je niet alleen door tenten en eten hun kant op te sturen, maar vooral door ze hier aan veilige plek te bieden, aldus de genoemde partijen. Aanleiding voor de video is de recente brand in het vluchtelingenkamp op Moria, waardoor er duizenden vluchtelingen zonder vast dak boven hun hoofd door Griekenland zwerven. Van hen zijn 5.000 kinderen zonder ouders of familie. Nederland heeft besloten om 100 vluchtelingen op te nemen.

Een onmenselijke keuze, vindt Michan Tolman, eigenaar van Popcorn Stories. 'Nederland neemt normaal gesproken 500 vluchtelingen per jaar op die in de categorie 'extreem kwetsbaar' vallen. Denk aan ernstig zieken, vervolgde christenen en LHBTI'ers. De 100 vluchtelingen die uit Griekenland komen, gaan van dit aantal af. Er is dus simpelweg geruild en onder aan de streep doet Nederland niets extra's. Er is al veel over gezegd, maar ik merk dat deze kwestie door veel mensen alweer uit het oog verloren wordt. Daarom willen we juist nu deze boodschap naar buiten brengen.'

Inmiddels heeft de helft van alle Nederlandse gemeenten een motie aangenomen om 500 kinderen op te vangen. De boodschap in de video is wat cynisch van aard, waarin een vader (gespeeld door Michan Tolman) zijn dochter voorleest uit een kinderboek en haar de keuze van Nederland probeert uit te leggen. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken