Popcorn Stories: slaap lekker, Nederland
- Content
- 9 okt 2020 @ 14:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoContent
- 9 okt 2020 @ 14:38
- Lucas Boon
Storytelling-bureau Popcorn Stories heeft in samenwerking met Stichting Vluchteling, Defence for Children en Vluchtelingenwerk Nederland een online video ontwikkeld, met als doel Nederland zich bewust te maken van zijn verantwoordelijkheid als het gaat om het opnemen van vluchtelingen.
Beeld: still uit video.
En dat doe je niet alleen door tenten en eten hun kant op te sturen, maar vooral door ze hier aan veilige plek te bieden, aldus de genoemde partijen. Aanleiding voor de video is de recente brand in het vluchtelingenkamp op Moria, waardoor er duizenden vluchtelingen zonder vast dak boven hun hoofd door Griekenland zwerven. Van hen zijn 5.000 kinderen zonder ouders of familie. Nederland heeft besloten om 100 vluchtelingen op te nemen.
Een onmenselijke keuze, vindt Michan Tolman, eigenaar van Popcorn Stories. 'Nederland neemt normaal gesproken 500 vluchtelingen per jaar op die in de categorie 'extreem kwetsbaar' vallen. Denk aan ernstig zieken, vervolgde christenen en LHBTI'ers. De 100 vluchtelingen die uit Griekenland komen, gaan van dit aantal af. Er is dus simpelweg geruild en onder aan de streep doet Nederland niets extra's. Er is al veel over gezegd, maar ik merk dat deze kwestie door veel mensen alweer uit het oog verloren wordt. Daarom willen we juist nu deze boodschap naar buiten brengen.'
Inmiddels heeft de helft van alle Nederlandse gemeenten een motie aangenomen om 500 kinderen op te vangen. De boodschap in de video is wat cynisch van aard, waarin een vader (gespeeld door Michan Tolman) zijn dochter voorleest uit een kinderboek en haar de keuze van Nederland probeert uit te leggen. Bekijk 'm hieronder:
Slaap lekker, Nederland. from Popcorn Stories on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing