[column] Lezen is de beste manier om je geest te verruimen

[column] Lezen is de beste manier om je geest te verruimen
  • Content
  • 10 nov 2020 @ 08:41
  • 18067 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, senior expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • Geen tag

Grappige kop boven een verhaal op Medium Daily Digest: ‘Tien absoluut fascinerende boeken die je moet lezen als je slimmer wilt worden. Nieuwe manier van kijken naar de wereld, jezelf beter leren begrijpen en slimmer worden.’

Nu Trump binnenkort meer vrije tijd krijgt, zou hij ze op zijn nachtkastje moeten leggen. Elke minuut die hij er aan besteedt, zal ongetwijfeld impact hebben. Lezen is een van de beste manieren om je geest te verruimen, begint de auteur zijn verhaal.

De tijd van trendvoorspellers is weer aangebroken. Op FW de belangrijkste Pinteresttrends: 1. Story Pins. 2. Pinterest Shopping 3. Pinterest Trends 4. Pinterest Lens 5. Bewustwording en balans. Pinterest wordt met de dag interessanter als platform, aldus de auteur over de trends. Zeker voor retailers, nu Pinterest meer en een meer een ‘place to shop online’ wordt. Dus, Pinterest wordt een vast onderdeel in elk marketingplan.

Van het volgende bericht op managersonline.nl word ik licht opstandig. ‘Nederlandse gemeenten en Veiligheidsregio’s doen sinds de start van de coronacrisis een veel groter beroep op hun team Communicatie. Bestuur en organisatie laten zich beter adviseren én hebben meer waardering voor inzet en resultaat van Communicatie dan voor de crisis. De vraag is hoe lang de teams dat nog gaan volhouden.’ Zeuren we jaren achtereen over erkenning van een vakgebied, kunnen ze niet meer zonder ons, beginnen ze te klagen dat de werkdruk te hoog wordt. Ik zou bijna zeggen: ‘Ga je schamen.’

Interessant om te lezen is hoe je oude content refresht en opnieuw gebruikt. Scheelt budget en is minstens zo effectief als nieuwe content. (Bron: FW)

Ik lees een lichtpuntje in de nieuwsbrief van MT deze week: Walmart ontslaat robots: Automatisch alles automatiseren is niet altijd de beste oplossing. In ruim 500 winkels van Walmart scande een leger aan robots de winkelschappen. Maar de mens blijkt het net zo snel en goed te doen, zo ontdekte de Amerikaanse retailgigant bij toeval. Door de coronacrisis heeft de Amerikaanse supermarktketen meer personeel in de gangpaden lopen, aangezien er meer online besteld wordt en meer medewerkers die bestellingen klaarmaken. Zodoende kwam de retailer erachter dat deze medewerkers hetzelfde werk als de robots even snel kunnen doen, meldt The Wall Street Journal.

Op linkedin deze week een paar mooie voorbeelden van contentmarketing gesignaleerd, zoals die van A.S.Adventure: Buitengewone tijden, buitengewone ontdekkingen. De natuur is social distance proof.

Ik blijf tegenwoordig dagelijks wat langer hangen op Linkedin, omdat er steeds meer wetenswaardigheden over ons vak langskomen. Vaak met interessante voorbeelden zoals dat van A.S. Adventure.

Ook spannend vind ik de lancering van een exclusieve look op Google Duo het eerste beautymerk dat direct wordt geïmplementeerd in het systeem voor video conferencing van Google. De volledige collectie wordt beschikbaar gesteld via camerabedrijf Snap. Deze plug-in maakt het mogelijk voor gebruikers om de digitale filters te activeren plus te dragen tijdens het videobellen en op Instagram plus Snapchat. Een ultiem voorbeeld van actuele content marketing. Award-waardig.

Mag ik de leden van Platform Content even wakker schudden! Terwijl deze tijd schreeuwt om verhalen waarvan we kunnen leren, verhalen waarin we ons werk of ons zelf herkennen, hult dit platform van de verhalenvertellers zich al een half jaar in stilzwijgen. Gebeurt er helemaal niets meer in deze wereld? Normaal gesproken worden in november de awards uitgereikt voor de spraakmakendste cases, gekozen door een jury. Hoewel er dit jaar geen award-uitreiking plaatsvindt, zijn er volgens mij genoeg cases waar veel over te vertellen is. Kom over de brug zou ik zeggen. De nieuwe voorzitter kan misschien eens iets van zich laten horen.

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken