Transavia verbindt in crisistijd met tv-serie

Transavia verbindt in crisistijd met tv-serie
  • Content
  • 10 nov 2020 @ 08:37
  • 19718 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Branded contentMarketingMarketing

In april 2020 zou de RTL-serie ‘Bij Ons Aan Boord’ over de luchtvaartmaatschappij Transavia uitgezonden worden. Maar dat liep anders, dit werd vijf maanden later. Een bijzonder verhaal.

Voor de serie werden collega’s van luchtvaartmaatschappij Transavia gevolgd, maar halverwege de opnames was daar corona. Daardoor werd het een bijzonder tweede seizoen. Met afleveringen in de ‘normale’ situatie, tijdens de stilstand en met de opstart van het vliegverkeer.

In crisistijd juist de deuren openen
Kelly Ratering, Lead Direct Sales en Merk bij Transavia: 'Toen we begonnen met de opnames hadden we niet kunnen voorzien dat een aantal maanden later onze hele vloot aan de grond zou staan. We kwamen terecht in een ongekende situatie. Toch ben ik blij dat we deze serie hebben kunnen afmaken en uitzenden.'

Want de coronacrisis heeft de luchtvaartmaatschappij hard geraakt. Maar ondanks dat het zichzelf opnieuw moest uitvinden met de nieuwe maatregelen wilde het bedrijf niet ineens haar deuren sluiten. 'Tijdens een crisis is nog belangrijker om verbonden te blijven met de consument. De tv-serie was daarvoor de perfecte manier. In overleg met RTL en de productiemaatschappij No Pictures Please hebben we ervoor gekozen om door te filmen, en juist ook deze veranderingen in beeld te brengen. Er leefden veel vragen in Nederland over de nieuwe manier van vliegen, die we met deze reality-serie konden beantwoorden', reageert Manon van Schie, merkcampagne specialist (foto hieronder) bij Transavia.

De kracht van 6 keer 45 minuten op tv
Het is een campagne geworden die afwijkt van andere campagnes. 'Tijdens Bij Ons Aan Boord bleef de kijker zo’n 45 minuten met het merk verbonden. In plaats van de 30 seconden die je vaak inkoopt met advertenties', zegt Van Schie, 'De kracht hiervan was met seizoen 1 van het programma al bewezen, maar ook door dit tweede seizoen hebben wij de merkwaarden van Transavia onder de doelgroep significant zien stijgen: een gemiddelde groei van 9%, met uitschieters naar 16%. Voor Transavia extra belangrijk, in een tijd dat het vertrouwen van de consument opnieuw gewonnen moet worden.'
(PvWK)


Manon van Schie, merkcampagne specialist Transavia


Beeld uit de branded content

Lees ook: Transavia presenteert

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken