Landmacht lanceert online documentaire over robotisering

Landmacht lanceert online documentaire over robotisering
  • Content
  • 11 feb 2021 @ 17:45
  • 21973 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Robotisering is een essentieel onderdeel van onze landmacht. Zonder robots hebben we de strijd op voorhand al verloren. Dat is de boodschap van de nieuwe online documentaire van de Nederlandse Landmacht, ontwikkeld door contentmarketingbureau LVB.

Opdrachtgever van de documentaire is naast de Landmacht het Den Haag Centrum voor Strategische Studies (HCSS). De documentaire moet een reëel beeld geven van hoe onze landmacht robots inzet en wat het Nederland in de toekomst kan opleveren, inclusief dilemma's en ethische vraagstukken. 'Heel simpel: negeren we de inzet van robots, dan hebben we de strijd bij voorbaat al verloren. Robotica kan ervoor zorgen dat we winnend het strijdtoneel kunnen verlaten. Potentiële tegenstanders maken namelijk al volop gebruik van drones, onbemande voertuigen en kunstmatige intelligentie. Innovatie is dus echt noodzakelijk om de bijbehorende toekomstige militaire uitdagingen het hoofd te kunnen bieden', aldus de Landmacht.

In de documentaire komen diverse hoofdrolspelers binnen en buiten Defensie aan het woord. Eén van de geïnterviewden is luitenant-kolonel Hädicke. Hij zegt: 'Ik heb in Afghanistan zes vuurgevechten meegemaakt en in iedere situatie had robotica ons direct kunnen helpen.'

Bekijk de documentaire hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken