N=Content ontwikkelt documentaire met VPRO

N=Content ontwikkelt documentaire met VPRO
  • Content
  • 8 mrt 2021 @ 08:28
  • 17195 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

N=Content en VPRO lanceren Obada, een documentaire die het verhaal vertelt van een uit Syrië twintigjarige vluchteling. Anne Stokvis, hoofdredacteur van N=Content, vertelt over de bijzondere samenwerking tussen bureau en omroep.

Hoe is het om als jonge nieuwkomer te voldoen aan de verwachtingen van je ouders als je zelf een andere toekomst voor ogen hebt? In de documentaire neemt de uit Syrië gevluchte Obada (20) vanuit zijn oer-Hollandse dorp Angeren komische Arabische sketches op. Hij heeft als YouTuber miljoenen online fans in het Midden-Oosten, maar in Nederland vindt hij weinig aansluiting.

De documentaire is naar een idee van N=Content, de content-tak van reclamebureau N=5, tot stand gekomen en uiteindelijk door de VPRO geproduceerd. Stokvis: 'Op de redactie van N=Content houden we continu in de gaten wat er gebeurt in cultuur en zoeken we ook actief naar verhalen die passen bij de merken waarvoor we werken. Zodoende stuitten we in een lokaal krantje op het verhaal van Obada, dat aanspreekt omdat het niet alleen de problemen van de huidige maatschappij tekent, maar ook laat zien welke kansen het internet jongeren biedt.'

Dunne scheidslijn

In eerste instantie dacht Stokvis aan KPN, voorheen vaste klant van N=Content, voor een samenwerking. 'Vanuit de strategie van verbinding die zij centraal stellen in de communicatie. Maar uiteindelijk bleek het verhaal beter te passen bij de VPRO en hebben we het daar gepitcht. Voor een merk als KPN hadden we de angle van online nog groter kunnen maken, bij de VPRO past meer de diepgang van coming of age. De documentaire laat vooral zien dat een sterke redactie een aanwinst is voor merken, maar ook voor de bureauwereld zelf. Het toont aan dat de scheidslijn tussen klassieke media en bureaus steeds dunner wordt; de werelden van merken en omroepen komen steeds dichterbij elkaar te liggen. Bureaus uit de merkenwereld werken voor omroepen, en productiehuizen die van oorsprong voor televisie produceerden zoeken de merkenkant op.’

Obada ging gisteren in première op NPO3. Bekijk de volledige documentaire hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken