MS-campagne door LVB: 'Face it. MS is zenuwslopend'

MS-campagne door LVB: 'Face it. MS is zenuwslopend'
  • Content
  • 23 jun 2021 @ 11:58
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Er zijn 25.000 mensen met Multiple Sclerose in Nederland en de impact van MS op het leven van patiënten is groot. Om meer aandacht te vragen voor deze ziekte en het kennisniveau te verhogen ontwikkelde LVB samen met Nationaal MS fonds de campagne ‘Face it: MS is zenuwslopend’.

Er bestaan veel misvattingen over MS bij het publiek. MS is namelijk geen spierziekte en niet iedereen zit in een rolstoel of loopt achter een rollator. MS is een chronische ziekte aan het zenuwstelsel en heeft net zoveel gezichten als er mensen met MS zijn. Dat is de boodschap van de (online) campagne die LVB samen met Nationaal MS fonds ontwikkelde, bestaande uit een social kennisquiz, persoonlijke video’s, interviews, fotografie, een tv- en radiocommercial, billboards en een eigen campagnewebsite.

LVB: ‘De verhalen worden tijdens de campagne omlijst met feiten over MS om zo meer bewustwording te creëren’

Centraal in de campagne staan de verhalen van vijf personen die MS hebben. Zij vertellen wat de impact van de ziekte is op hun dagelijks leven, hoe zij hiermee omgaan én welke dromen zij bij hebben moeten stellen. De verhalen worden tijdens de campagne omlijst met feiten over MS om zo meer bewustwording te creëren rondom deze ziekte en hopelijk donaties te werven voor het Nationaal MS fonds. Leontine Heisen, communicatie-adviseur Nationaal MS fonds: ‘Met de campagneslogan Face it: MS is zenuwslopend geven we MS niet alleen letterlijk een gezicht, maar roepen we de doelgroep ook op om (de ernst van) de ziekte onder ogen te komen en in actie te komen. En inderdaad is de campagne confronterend, maar ook aangrijpend door de echte verhalen die de kwetsbaarheid van de hoofdrolspelers laten zien.’
‘Persoonlijk betekent het voor mij heel veel dat wij het Nationaal MS Fonds kunnen helpen’, aldus Elwin Wientjes, adviseur LVB Public. ‘Mijn vrouw heeft MS en ik maak dus van dichtbij mee wat voor zenuwslopende ziekte dit is. De verhalen van de vijf hoofdpersonen raakten mij enorm. De manier waarop zij zich openstelden en vertelden wat de impact van MS op hun leven is, bevestigde voor mij het belang van deze campagne.’
De campagneperiode loopt tot en met de collecteweek van 28 juni.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken