MS-campagne door LVB: 'Face it. MS is zenuwslopend'
- Content
- 23 jun 2021 @ 11:58
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 23 jun 2021 @ 11:58
- Nanny Kuilboer
Er zijn 25.000 mensen met Multiple Sclerose in Nederland en de impact van MS op het leven van patiënten is groot. Om meer aandacht te vragen voor deze ziekte en het kennisniveau te verhogen ontwikkelde LVB samen met Nationaal MS fonds de campagne ‘Face it: MS is zenuwslopend’.
Er bestaan veel misvattingen over MS bij het publiek. MS is namelijk geen spierziekte en niet iedereen zit in een rolstoel of loopt achter een rollator. MS is een chronische ziekte aan het zenuwstelsel en heeft net zoveel gezichten als er mensen met MS zijn. Dat is de boodschap van de (online) campagne die LVB samen met Nationaal MS fonds ontwikkelde, bestaande uit een social kennisquiz, persoonlijke video’s, interviews, fotografie, een tv- en radiocommercial, billboards en een eigen campagnewebsite.
LVB: ‘De verhalen worden tijdens de campagne omlijst met feiten over MS om zo meer bewustwording te creëren’
Centraal in de campagne staan de verhalen van vijf personen die MS hebben. Zij vertellen wat de impact van de ziekte is op hun dagelijks leven, hoe zij hiermee omgaan én welke dromen zij bij hebben moeten stellen. De verhalen worden tijdens de campagne omlijst met feiten over MS om zo meer bewustwording te creëren rondom deze ziekte en hopelijk donaties te werven voor het Nationaal MS fonds. Leontine Heisen, communicatie-adviseur Nationaal MS fonds: ‘Met de campagneslogan Face it: MS is zenuwslopend geven we MS niet alleen letterlijk een gezicht, maar roepen we de doelgroep ook op om (de ernst van) de ziekte onder ogen te komen en in actie te komen. En inderdaad is de campagne confronterend, maar ook aangrijpend door de echte verhalen die de kwetsbaarheid van de hoofdrolspelers laten zien.’
‘Persoonlijk betekent het voor mij heel veel dat wij het Nationaal MS Fonds kunnen helpen’, aldus Elwin Wientjes, adviseur LVB Public. ‘Mijn vrouw heeft MS en ik maak dus van dichtbij mee wat voor zenuwslopende ziekte dit is. De verhalen van de vijf hoofdpersonen raakten mij enorm. De manier waarop zij zich openstelden en vertelden wat de impact van MS op hun leven is, bevestigde voor mij het belang van deze campagne.’
De campagneperiode loopt tot en met de collecteweek van 28 juni.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing