Hoe OOMT 85.000 vakmensen via contentmarketing up to date houdt

Hoe OOMT 85.000 vakmensen via contentmarketing up to date houdt
  • Content
  • 7 jul 2021 @ 11:54
  • 22846 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StorytellingContent

Het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Motorvoertuigenbedrijf en Tweewielerbedrijf (OOMT) houdt 85.000 vakmensen online up-to-date van de ontwikkelingen binnen de mobiliteitsbranche, samen met bureau Axioma.

De technologische ontwikkelingen in de mobiliteitsbranche voeren elkaar ranzend snel op, stelt Axioma in de casebeschrijving. OOMT is een samenwerkingsverband van Bovag en vakbonden FNV Metaal, CNV Vakmensen en De Unie. 

Case OOMT
'Om bij te kunnen blijven is het voor vakmensen belangrijk dat zij hun vakmanschap continu blijven ontwikkelen. Aan OOMT de taak om de 85.000 professionals te informeren en inspireren. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen? Hoe kan jij daarop inspelen, welke kennis heb je nodig en hoe kom je tot die kennis? Axioma bedacht de redactionele formule Booster: een (online) inspiratieplatform wat inspeelt op de actualiteiten binnen de branche. Met de inzet van het Booster-platform, het jaarlijkse Booster magazine, campagnes en advertising op social media, heeft OOMT de binding met hun doelgroep versterkt. Inspelen op actualiteiten en inzetten op inspiratie loont. Het bereik en de betrokkenheid is verhoogd. En dat zien we terug in de resultaten. Het aantal gebruikers en de unieke paginaweergaven laten zien dat de vakmensen de weg naar het platform weten te vinden. Daarnaast heeft de content van Booster ook effect op de social kanalen van OOMT: een sterke toename van het aantal volgers, meer traffic naar het platform en een hoge betrokkenheid.'

De cijfers over het afgelopen jaar zijn ruim 17K paginaweergaves, waarvan 74% 'returning visitors' en bijna 21K videoweergaves, En dat allemaal dankzij scherpe en op maat gemaakte contentmarketing. Zie ook het campagnebeeld en de video hieronder.
(PvWK)

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken