Eredivisiebal met logo's van 54 clubs

Eredivisiebal met logo's van 54 clubs
  • Content
  • 18 aug 2021 @ 09:57
  • 27411 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • LogoSport
  • 18 aug 2021 @ 09:57
  • 27411 x gelezen
  • Ryan Baij

Elementen uit logo's van alle 54 clubs die ooit in de Eredivisie hebben gespeeld, sieren de officiële bal voor dit Eredivisieseizoen. Aanleiding is de 65e verjaardag van de hoogste Nederlandse profcompetitie.

Het hele seizoen 2021-2022 wordt met de nieuwe bal van Derbystar gespeeld in de Eredivisie. Floor Wesseling, Creative Director van Studio Wesseling, tekende voor het ontwerp. Wesseling: ‘Het was een flinke uitdaging om 65 jaar voetbalgeschiedenis op de bal terug te laten komen. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een ontwerp met elementen van alle 54 clubs in klassiek zwart-wit. Een rijke, veelzijdige mix, maar samen toch een sterk en krachtig geheel.’

De jubileumbal maakte zijn officiële debuut bij de start van het nieuwe Eredivisieseizoen: de wedstrijd Go Ahead Eagles - sc Heerenveen. Tibor Halilovic scoorde na 7 minuten en was daarmee de eerste die met deze scoorde. De eerste speelronde werd verder versierd met historische affiches van de eerste speelronde in 1956 toen Willem II ook in de eerste ronde tegen Feyenoord speelde en FC Utrecht (toen nog DOS) de tegenstander van Sparta was.

Floor Wesseling is de vijfde ontwerper die door de Eredivisie is uitgenodigd de officiële wedstrijdbal vorm te geven. Eerder gaven talentvolle artiesten van Top Notch, het Rijksmuseum, Johnny de Mol en Henk Schiffmacher de Eredivisiebal vorm.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken