Persil hangt de vuile was van BN'ers buiten

Persil hangt de vuile was van BN'ers buiten
  • Content
  • 20 aug 2021 @ 10:46
  • 32092 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

In de nieuwe online miniserie van Persil ‘De vuile was van…’ kijkt het wasmerk binnen bij Edsilia Rombley, Bettina Holwerda, Bibi Breijman en Patrick Martens. De miniserie is ontwikkeld door Wavemaker Amsterdam in samenwerking met Motion Content Group en &C Media.

In de miniserie, de opvolger van Persil’s Picture Perfect-campagne vorig jaar, geeft Persil een kijkje in de levens van een aantal BN’ers. Naast de online serie komt er ook een doorvertaling in de komende printeditie van &C. Lisa Brouwer, Brand Manager Persil & Fleuril: ‘Op social media zie je vaak alleen maar de perfecte plaatjes, waardoor je af en toe het idee hebt dat je de enige bent die thuis worstelt met de was en/of vlekken en dat terwijl dit onderwerp natuurlijk bij iedereen speelt. Herkenbaarheid is dan ook een veel terugkerend thema in onze verschillende online campagnes. Met deze serie willen we niet alleen op een engaging manier de dagelijkse (was)strubbelingen laten zien, maar positioneren we Persil door de insteek ook als de oplossing voor een perfect schone vlekvrije was. Wij kunnen je namelijk weer helpen aan dat stralende schoongewassen plaatje.’

Waar krijgt Edsilia vlekken van in haar nek?

De Vogue-serie 73 Questions diende ter inspiratie. Bram de Leeuw, Creative Strategy Director &C BrandStudio bij &C Media: ‘Met deze videoserie kruipen we dicht aan tegen 73 Questions, maar ingestoken met die vette &C-knipoog. We volgen de BN’er op intieme wijze door hun huis; waar nu eens niet alles picture perfect is en over de camera heen stellen we schurende en eerlijke vlekken-vragen. Zo komen we er dus achter waar Edsilia vlekken van krijgt in haar nek, wat voor Bettina de meest gênante vlek ever is, of Bibi wel eens iemand bont en blauw heeft geslagen en waar Patrick zich groen een geel aan ergert…’

Content moet onderhoudend zijn

Persil wil de consument van een flinke dosis entertainment voorzien, aldus Roy Boere, Influencer & Content Director bij Wavemaker: ‘Op het gebied van content proberen wij mensen niet alleen de kernwaarde van Persil bij te brengen, de oplossing voor een perfect schone was, maar tegelijkertijd de consument ook van een flinke dosis relevante en engaging entertainment te voorzien. Het allermooiste is natuurlijk als deze twee naadloos in elkaar opgaan en dat is in onze optiek met deze serie mooi gelukt.’

Bekijk alle vier de afleveringen van Persils miniserie hier.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken