Bavaria start nieuwe campagne om alcoholvrij te promoten

Bavaria start nieuwe campagne om alcoholvrij te promoten
  • Content
  • 22 sep 2021 @ 12:56
  • 27911 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag
  • 22 sep 2021 @ 12:56
  • 27911 x gelezen
  • Ryan Baij

Bavaria introduceert een YouTube campagne genaamd ‘0.0% of de L*L’, in samenwerking met acteurs Daan Boom, Jasper Demollin en Tobias Camman, onder andere bekend van Streetlab.

Volgens de bierbrouwer, die in samenwerking met creatief bureau Fama Volat en productiemaatschappij Soda Amsterdam, deze campagne heeft opgezet,  schuimt, ruikt én smaakt de nieuwe Bavaria 0.0% bijna precies pils en die proef nemen de vrienden op de som. . In de YouTube serie proberen de mannen, onder leiding van Bavaria-gezicht Huub Smit, te achterhalen of ze de nieuwe 0.0% kunnen onderscheiden van pils. Tegenover elke gemaakte fout staat een tegenprestatie.

Bavaria is zeker van haar zaak en daagt de drie jongens uit om de uitdaging aan te gaan – geheel passend in het straatje van de acteurs. Met drie afleveringen genaamd als: ‘Wauw, da’s blauw’, ‘De Menselijke Vetbol’ en ‘Met een fluitje voor je fluitje’ biedt de serie Bavariaanse content. Bavaria daagt met deze campagne de consument uit om zelf de nieuwe Bavaria 0.0% ook te proeven. Het alcoholvrije bier is beschikbaar in de supermarkt en in horeca. Aanvullend op de online campagne, wordt het bier ook regelmatig via sampling acties uitgedeeld aan consumenten.

Meesterbrouwer Emiel Hendrikx: ‘We hebben net zo lang tijd en energie geïnvesteerd totdat we volmondig konden zeggen dat dit het beste 0.0% bier is dat we ooit hebben gebrouwen. En gelukkig wordt het door de consument ook goed ontvangen: het bier is gekozen tot product van het jaar in de categorie alcoholvrij. Daar ben ik trots op, want na vijf jaar onderzoek en een investering in een nieuwe 0.0% brouwinstallatie, is de vernieuwde Bavaria 0.0% een nieuwe standaard in het alcoholvrije segment. De nieuwe installatie geeft het alcoholvrije bier een verfrissende smaak, aangenaam hoppige geur en een schuimkraag die écht pilswaardig is.’



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken