Swocc publiceert boek over storytelling op social media

Swocc publiceert boek over storytelling op social media
  • Content
  • 8 nov 2021 @ 09:33
  • 12697 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Content
  • 8 nov 2021 @ 09:33
  • 12697 x gelezen
  • Ryan Baij

Swocc heeft een nieuw boek gepubliceerd. Het rode boekje gaat over het succes met storytelling op sociale media.

De nieuwe Swocc publicatie beantwoordt de volgende vragen:

  • Wat is een merkverhaal?
  • Waarom vertellen mensen verhalen?
  • In hoeverre maken merken gebruik van verhalen?
  • Hoe zetten merken storytelling in op sociale media?
  • Welke typen verhalen zijn succesverhalen?

Op basis van contentanalyses, literatuuronderzoek en expertinterviews biedt de publicatie vier richtlijnen voor het toepassen van storytelling op sociale media:

  • Gebruikers zijn op zoek naar content die ze in korte momenten kunnen ‘consumeren’. Dit maakt dat goede verhalen, met een rijke complexe narratieve structuur, niet tot hun recht komen op sociale media. Goede verhalen zijn dus niet hetzelfde als engaging
  • Kies voor kleine verhalen over alledaagse momenten, die hebben (binnen de context van sociale media) meer potentie dan grote verhalen. De verhalen zijn voorstelbaar omdat er sprake is van herkenning bij de ontvanger.
  • Deel als merk ook verhalen die gegenereerd zijn door de consument. Die zorgen voor meer positieve reacties in termen van sentiment en worden volgens de literatuur als meer geloofwaardig en betrouwbaar beschouwd dan merk-gegeneerde verhalen.
  • Het levert niet meer of minder engagement op wanneer je als merk wel of niet expliciet aanwezig bent in een merkbericht of in de verhaallijn. Het is daarom aan te bevelen je rol te pakken als merk in het verhaal. Niet aanwezig zijn als merk in een verhaal ontneemt je de kans om mogelijk andere brandingsdoelstellingen te kunnen verwezenlijken.

De boekpresentatie van de publicatie is op donderdag 9 december.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken