Eerste grootschalige onderzoek naar content marketing in België

Eerste grootschalige onderzoek naar content marketing in België
  • Content
  • 24 jan 2022 @ 09:57
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Buitenland

Vakvereniging Custo/ACC, AP Hogeschool Antwerpen en marketing- en communicatiebureau Reputations lanceren het eerste grootschalige marktonderzoek rond het inzetten van content marketing door Belgische bedrijven en organisaties.

Dat is volgens de drie partijen nodig, omdat er geen cijfers bekend zijn voor de Belgische markt. De Custo Content Marketing-barometer peilt aan de hand van 40 vragen bij alle Belgische bedrijven en organisaties (zowel profit, non-profit als overheid) naar de inzet en het maturiteitsniveau van content marketing in België. Zo wordt onder andere in kaart gebracht welke sectoren en type bedrijven content marketing vandaag inzetten, voor welke doeleinden content marketing het meest wordt gebruikt en in welke mate de marketingdiscipline ingebed is in de werking.

Johan Vandepoel van Custo/ACC behartigt de belangen van Belgische content marketing agencies en zegt hierover: ‘Met dit onderzoek willen we een duidelijk beeld krijgen op het huidige gebruik van content marketing in België en de intenties voor de toekomst. Het is de bedoeling dit onderzoek jaarlijks te herhalen.’

Ook Veerle van Assche, AP Onderzoeker op de Hogeschool Antwerpen wilde graag meewerken: ‘We hopen met dit onderzoek data te verzamelen waarmee we academisch verder aan de slag kunnen.’

De Custo Content Marketing-barometer is gericht op alle bedrijven en organisaties actief in België, ongeacht of ze content marketing vandaag al inzetten. Deelnemers maken kans op één van de vijf boeken ‘Dit is Content Marketing: Hoe met straffe content je business doen groeien’ van Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens (Marketing Book Of the Year in 2020).

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken