Team5pm en Gamma winnen internationale Webby Award

Team5pm en Gamma winnen internationale Webby Award
  • Content
  • 28 apr 2022 @ 09:55
  • 23967 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • ContentStorytelling
  • 28 apr 2022 @ 09:55
  • 23967 x gelezen
  • Ryan Baij

Team5pm en Gamma hebben een internationale Webby Award binnengesleept met hun data-gedreven Boomhut DIY-video. De ingezonden case van de bouwmarkt en de Amsterdamse YouTube-agency won in de categorie ‘How-To, Explainer & DIY’.

Stef van der Burg, YouTube Strategist, Team5pm: ‘Ik ben super trots dat we deze internationale prijs met Team Gamma hebben gewonnen. Het is inmiddels bewezen dat data-gedreven contentcreatie dé nieuwe manier is van YouTube-content maken, wat nu ook internationaal is bekroond met een Webby Award!’

De Boomhut DIY van Gamma is een zogeheten ‘Slow TV’-format, waarin een familie een mega boomhut bouwt in hun achtertuin. Het project is gefilmd zonder te praten, in de vorm van een timelapse en is onderdeel van Gamma’s YouTube-serie ‘Ik Kan Het’, ontwikkeld door Team5pm. De YouTube Agency’s uitgebreide data- en marktanalyse liet vooraf zien dat YouTube-gebruikers een grote interesse hebben in content waarin klussers van A tot Z iets uitvoeren, in combinatie met Slow TV. De data-gedreven keuzes resulteerde in de creative videoproductie.

The Webby Awards
De internationale Webby Awards eert de topprestaties van het Internet. De Webby’s zijn door The New York Times uitgeroepen tot de "hoogste eer van het internet" en worden uitgereikt door de International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS). De huldiging van de 26e jaarlijkse Webby Awards is op 16 mei in New York, gepresenteerd door Roy Wood Jr.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken