Hansaplast viert 100e verjaardag met donatie Nederlandse Rode Kruis

Hansaplast viert 100e verjaardag met donatie Nederlandse Rode Kruis
  • Content
  • 21 jun 2022 @ 13:50
  • 7797 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Hansaplast viert haar 100e verjaardag met een donatie aan het Rode Kruis. Sinds 1922 biedt het pleistermerk kinderen en volwassenen bescherming tegen bacteriën. Behalve de verkoop van wondproducten wil het merk kennis rondom eerste hulp (EHBO) en wondverzorging vergroten.

Jong geleerd is oud gedaan; zo was 17% van de Nederlandse bevolking in 2021 in het bezit van een geldig EHBO diploma. Om te stimuleren dat meer mensen een EHBO-diploma halen hebben Hansaplast en het Rode Kruis als doelstelling in 2022 minstens 10.000 kinderen te bereiken met de Pleisterrace.

De donatie van Hansaplast stelt het Rode Kruis in staat haar huidige EHBO-lesmateriaal te vernieuwen en beschikbaar te stellen voor alle scholen in Nederland. Met het lespakket werken kinderen in groep 5 t/m 8 op hun eigen tempo aan hun EHBO-skills. Zo maken kinderen van 7 t/m 12 jaar met het spel de Pleisterrace op een speelse manier kennis met wondverzorging en EHBO. Met de EHBO-opdrachten verdienen de teams pleisters en het team dat de meeste pleisters heeft verzameld wint de race. Tijdens het spel worden de kinderen begeleidt bij de opdrachten en kennisvragen door spelleiders van het Rode Kruis.
Rik de Haan, gastdocent educatieteam Gooi & Utrecht: ‘Het is ontzettend leuk om EHBO-les te geven op scholen. Met het lesmateriaal kunnen we op een laagdrempelige en speelse manier EHBO-kennis en -vaardigheden aanleren. Kinderen zijn leergierig en willen graag helpen. We kregen recent nog een tekening van de leerlingen om ons te bedanken voor de leuke les!’

De pleisterrace kan worden aangevraagd voor kinderen van groep 3 t/m 8 op de website van het Rode Kruis. Wie meer wil leren over wondverzorging kan naar de website van Hansaplast.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken