Hansaplast viert 100e verjaardag met donatie Nederlandse Rode Kruis
- Content
- 21 jun 2022 @ 13:50
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jun 2022 @ 13:50
- Michiel van Zaane
Hansaplast viert haar 100e verjaardag met een donatie aan het Rode Kruis. Sinds 1922 biedt het pleistermerk kinderen en volwassenen bescherming tegen bacteriën. Behalve de verkoop van wondproducten wil het merk kennis rondom eerste hulp (EHBO) en wondverzorging vergroten.
Jong geleerd is oud gedaan; zo was 17% van de Nederlandse bevolking in 2021 in het bezit van een geldig EHBO diploma. Om te stimuleren dat meer mensen een EHBO-diploma halen hebben Hansaplast en het Rode Kruis als doelstelling in 2022 minstens 10.000 kinderen te bereiken met de Pleisterrace.
De donatie van Hansaplast stelt het Rode Kruis in staat haar huidige EHBO-lesmateriaal te vernieuwen en beschikbaar te stellen voor alle scholen in Nederland. Met het lespakket werken kinderen in groep 5 t/m 8 op hun eigen tempo aan hun EHBO-skills. Zo maken kinderen van 7 t/m 12 jaar met het spel de Pleisterrace op een speelse manier kennis met wondverzorging en EHBO. Met de EHBO-opdrachten verdienen de teams pleisters en het team dat de meeste pleisters heeft verzameld wint de race. Tijdens het spel worden de kinderen begeleidt bij de opdrachten en kennisvragen door spelleiders van het Rode Kruis.
Rik de Haan, gastdocent educatieteam Gooi & Utrecht: ‘Het is ontzettend leuk om EHBO-les te geven op scholen. Met het lesmateriaal kunnen we op een laagdrempelige en speelse manier EHBO-kennis en -vaardigheden aanleren. Kinderen zijn leergierig en willen graag helpen. We kregen recent nog een tekening van de leerlingen om ons te bedanken voor de leuke les!’
De pleisterrace kan worden aangevraagd voor kinderen van groep 3 t/m 8 op de website van het Rode Kruis. Wie meer wil leren over wondverzorging kan naar de website van Hansaplast.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing