NTR Podcastprijs naar docu over Frans 'gekkendorp'

NTR Podcastprijs naar docu over Frans 'gekkendorp'
  • Content
  • 27 jun 2022 @ 14:17
  • 12544 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Pauline Augustyn en Tinneke van Ransbeeck zijn de prijswinnaars van de NTR Podcastprijs 2022. Hun podcasts zijn beloond met respectievelijk de eerste en de tweede prijs. De NTR Podcastprijs is een aanmoedigingprijs voor jonge Nederlandse en Belgische makers.

Pauline Augustyn maakte met Le village des fous een gedramatiseerde documentaire over een onverklaarbare gekkenplaag in een Frans dorpje in 1951. ‘Gedurfd en tof,’ noemde de jury deze inzending in haar juryrapport. ‘De semi-fictieve vorm is intrigerend, de acteurs zijn overtuigend en het geluidsontwerp mooi en gelaagd.’ Met veel enthousiasme kende de jury Pauline de eerste prijs toe.

De tweede prijs ging naar Tinneke van Ransbeeck voor haar documentaire Stormjager, over drie Nederlanders die op onweer en tornado’s jagen. Volgens de jury ‘een inzending met veel lucht en humor, kleurrijke figuren en een poëtische vertelwijze.’

Er was ook nog een publieksprijs te vergeven, die Lieselot Mariën in ontvangst mocht nemen. Zij had met het verhaal Roshi over een zwerm bijen en de verdwijning van een zenleraar beduidend meer stemmen binnengehaald dan de overige producties.

Tot slot reikte de Dutch Directors Guild ook een prijs uit. Rokhaya Seck, die het verhaal De ik-en-mijn-pik-man maakte, kreeg een coachingsbon waarmee zij begeleiding van een ervaren maker kan krijgen bij haar verdere carrière.

Alle genomineerde inzendingen, aangevuld met interviews met de makers, zijn terug te luisteren in het podcastkanaal van de NTR Podcastprijs.

Foto: Vlnr: Tinneke van Ransbeeck, Pauline Augustyn, Rokhaya Seck en Lieselot Mariën. Foto: NTR.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken