F-twee opgenomen in de Propaganda Group

F-twee opgenomen in de Propaganda Group
  • Content
  • 6 okt 2022 @ 12:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DigitaalContent

Het Gentse F-twee is overgenomen door de Propaganda Group. Het bureau is in België marktleider als bladenmaker, voor ondermeer de stad Gent, de provincies Oost- en West-Vlaanderen en diverse overheden.

De Propaganda Group bestaat nu uit vijf ondernemingen in de communicatiesector: Propaganda en Content Makers (beide in Zaventem), We Are Digital en Cypres (beide in  Leuven) en nu ook F-twee uit Gent. De Propaganda Group telt na deze overname meer dan 100 fte en bevestigt naar eigen zeggen zo zijn positie als marktleider in België voor content communicatie, zowel op papier als digitaal.

De Gentse bladenmaker F-twee stond in de jaren tachtig aan de wieg van een nieuwe overheidscommunicatie. Overheden plachten volgens de oprichters te communiceren met affiches, met een tricolor randje en de grote titel ‘Aandacht!’. 'Onder impuls van F-twee ontstonden informatiemagazines. Dat idee kreeg eerst vorm in Gent en werd daarna in heel Vlaanderen gecopieerd. Vandaag is er bijna geen gemeente meer zonder een infoblad.' Propaganda stamt uit dezelfde periode maar richtte zich vooral op bedrijfscommunicatie. Het bureau begeleidde haar klanten actief naar onder andere digitale communicatie: blogs en websites, digitale nieuwsbrieven, sociale media en SEO-strategie.

Michel Libens, managing partner en CEO van Propaganda Group, over de samenvoeging: 'De Propaganda Group wil hoogkwalitatieve, op content gebaseerde, communicatie leveren voor Belgische bedrijven, organisaties én overheden. Onze positie op de bedrijvenmarkt is gekend, stevig en sterk groeiend. We willen daarnaast onze kennis en ervaring ook nog meer ten dienste stellen van overheden. De power teams van F-twee en Stapel zullen ons in staat stellen deze ambitie nog sneller en beter te realiseren. Ik ben dan ook zeer verheugd dat ze voor onze groep kozen en dat we vanaf morgen meteen onze competenties kunnen bundelen.'

Frank Goetmaeckers, uitgever en oprichter van F-twee over de overname: 'Naarmate mijn pensioenleeftijd naderde, wou ik dit schip in een veilige haven leggen. De vloot van de Propaganda Group had absoluut mijn voorkeur. Niet alleen ken ik Michel Libens en Gerrit Tulkens al bijzonder lang, ik heb ook veel respect voor de manier waarop ze in het zakenleven staan en voor de indrukwekkende groei die ze gerealiseerd hebben. Voor onze klanten verandert er niks: dezelfde mensen binnen f-twee blijven dezelfde magazines maken. Bovendien kunnen ze nu ook proeven van de digitale expertise die de Propaganda Group groot gemaakt heeft.'

Gerrit Tulkens, managing partner en founder Propaganda, tot besluit: 'Het magazinemakers team van F-twee zijn échte vakmensen. Kwalitatief werk creëren én maken, zit in hun DNA. En dat doen ze voor de grootste aankooporganisatie in ons land: overheden. Het craftmanship en het professionalisme van f-twee gaan we binnen onze groep verder kunnen uitdragen vanuit Gent.'
(PvWK)

Foto boven v.l.n.r.: Frank Goetmaeckers, de uitgever-oprichter F-twee; Michel Libens, managing partner-CEO Propaganda Group en Gerrit Tulkens, managing partner-founder Propaganda.

Over de Propaganda Group
'De Propaganda group startte in 2021 vanuit de ambitie alle kerndisciplines voor succesvolle content marketing in één groep te verenigen. Vandaag vormen de 5 communicatiebureaus een powerhouse waar alle nodige disciplines en expertises aanwezig zijn om hoogkwalitatieve content marketing-campagnes & trajecten te ontwikkelen: heldere content marketing strategie, boeiende en relevante creatie, feilloze executie, data-analyse die het mogelijk maakt om flexibel in te spelen op de noden van de communities waar merken, organisaties en overheden mee willen connecteren, overzichtelijke dashboards die opdrachtgevers in staat stellen om de verdere evolutie van hun content te optimaliseren. Dit is de beste manier om aan de Belgische merken, adverteerders, organisaties en overheden voor de volledige content lifecycle de ‘best of class’-ondersteuning te geven die ze verdienen. Door hun complementaire krachten te bundelen, reiken Propaganda, Cypres, We Are Digital, Content Makers en nu ook f-twee hun diverse talenten nog meer groeimogelijkheden aan in hybride teams die elkaars expertises versterken en waar offline en online strategie & content hand in hand gaan. De groep die +/- 100 medewerkers telt verspreid over kantoren in Zaventem, Leuven en nu ook Gent wordt hiermee duidelijk een van de sterkste content marketingbedrijven in België.'

(bron: Propaganda Group)

Lees ook: Winnaars #GPCM22 bekend

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken