‘Nederlanders willen geen bad- en douche giftset voor kerst’

‘Nederlanders willen geen bad- en douche giftset voor kerst’
  • Content
  • 9 dec 2022 @ 14:34
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ruim 64% van de Nederlanders vindt de kerstperiode stressvol maar zeker de moeite waard. De meeste kerst-stress begint al bij het kopen van een boom tot aan het aanschaffen van de kerstcadeautjes en het bereiden van het kerstdiner. Toch vindt ruimt de helft (53%) van ondervraagden de kersttijd de mooiste tijd van het jaar.

Dat blijkt uit onderzoek van Sensu Insight Ltd in opdracht van One4all cadeaukaarten onder 1.067 Nederlanders. Andere opvallende uitkomsten zijn dat:

- Kerstfilms (48%) winnen het dit jaar van All You Need is Love (20%);
- 26% van de Nederlanders geeft aan dat het bedenken en maken van het Kerstdiner de meeste stress oplevert;
- De bad- en douche giftsets zijn het minst populaire cadeau, 40% geeft aan dat dit het minst favoriete cadeau is om te krijgen.

De meeste stress hebben we dus over het bedenken van het menu en het koken van het kerstdiner, ruim 26% van de ondervraagden vindt dit een belangrijke stress factor. Op de tweede plaats staat het kopen van de kerstcadeaus en kerstdecoratie; 23% geeft aan hier stress over te hebben. Op de derde plaats staat het kiezen van onze kerstoutfit volgens 15% van de respondenten.

In het onderzoek werd ook gevraagd of de Nederlanders blij zijn met de kerstcadeaus die ze krijgen. Iets meer de helft van de Nederlandse volwassenen (50,32%) heeft weleens een cadeau gekregen dat ze niet leuk vonden.

De top 4 van meest ontvangen cadeaus die wij niet willen krijgen:

•             Bad- en doucheset - 40%.
•             Kunst of decoratieve items die niet in je interieur passen - 29%
•             Eten en drinken dat je niet lekker vindt of niet kunt eten - 28%
•             Sokken - 20%

Hoewel we aangeven dat bad- en douchesets het meest ontvangen cadeau is dat we niet willen krijgen, geeft toch 33% van de Nederlandse volwassenen persoonlijke verzorgingsproducten (zoals bad- en douchesets) aan hun geliefden.

De top 6 van de meest gegeven kerstcadeaus zijn:

•             Parfum en make-up - 40%
•             Persoonlijke verzorgingsproducten - 33%
•             Boeken / Muziek - 31%
•             Dranken / Voeding - 24%
•             Decoratie voor in huis - 17%
•             Mode - 17%

Uit het onderzoek blijkt ook dat het populaire All You Need is Love tv-programma het niet wint van de klassieke kerstfilms. Slechts 20% zegt All You Need is Love te kijken tijdens de Kerst terwijl bijna de helft van Nederland (48%) een voorkeur zegt te hebben voor traditionele kerstfilms.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken