Shoutout Agency claimt nieuw tijdperk van contentcreatie

Shoutout Agency claimt nieuw tijdperk van contentcreatie
  • Content
  • 14 jun 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingMerken

De opkomst van user generated content is een trend die zowel in de Verenigde Staten als in Nederland sterk opkomt: het ontwikkelen van content in samenwerking met zelfstandige creators. Bureau Shoutout is de eerste full focus agency van Nederland op dit vlak.

Oprichters Lorenza Nolst Trenité en Merel Eggink spreken dan ook van 'een nieuw tijdperk in contentcreatie.'

Op de lijst van eerste klanten prijken volgens de jongedames Hunkemöller, Vitakruid, Maniac Nails en Van der Valk. 'Shoutout is vastberaden om marktleider te worden in de groeiende wereld van User Generated Content', zeggen Nolst Trenité (rechts op de foto) en Eggink (links), beide ervaren professionals op het gebied van marketing en content, die elkaar kennen van hun studie aan Nyenrode. Recent sraken ze op het grootschalige TikTok seminar van Colourcake, om hun inzichten en expertise over User Generated Content te delen. Nolst Trenité: 'Bij Shoutout geloven we in de kracht van authenticiteit. User Generated Content geeft merken de mogelijkheid om hun doelgroep te betrekken, betrouwbaarheid op te bouwen en een echte connectie tot stand te brengen. We zijn ervan overtuigd dat deze benadering de toekomst van marketing is.'

Shoutout wil binnen nu en vijf jaar het grootste User Generated Content Agency van Europa worden, aldus de oprichters. Eggink: 'Het agentschap beschikt over een uitgebreide pool van meer dan 50 zorgvuldig geselecteerde UGC creators, die gekoppeld worden aan nationale en internationale merken. Deze creators vertegenwoordigen een diverse mix van leeftijden, geslachten en interesses, waardoor Shoutout een breed scala aan contentmogelijkheden kan bieden. User Generated Content izien wij als een manier van contentcreatie waarbij creators -dus geen influencers- zelfstandig content maken voor merken, die zij dan weer kunnen delen op hun eigen socials, website of andere marketinguitingen.'
Meer info over Shoutout staat hier.
(PvWK, beeld: Firmbee / Unsplash)
 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken