Shoutout Agency claimt nieuw tijdperk van contentcreatie
- Content
- 14 jun 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMerken
- 14 jun 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
De opkomst van user generated content is een trend die zowel in de Verenigde Staten als in Nederland sterk opkomt: het ontwikkelen van content in samenwerking met zelfstandige creators. Bureau Shoutout is de eerste full focus agency van Nederland op dit vlak.
Oprichters Lorenza Nolst Trenité en Merel Eggink spreken dan ook van 'een nieuw tijdperk in contentcreatie.'
Op de lijst van eerste klanten prijken volgens de jongedames Hunkemöller, Vitakruid, Maniac Nails en Van der Valk. 'Shoutout is vastberaden om marktleider te worden in de groeiende wereld van User Generated Content', zeggen Nolst Trenité (rechts op de foto) en Eggink (links), beide ervaren professionals op het gebied van marketing en content, die elkaar kennen van hun studie aan Nyenrode. Recent sraken ze op het grootschalige TikTok seminar van Colourcake, om hun inzichten en expertise over User Generated Content te delen. Nolst Trenité: 'Bij Shoutout geloven we in de kracht van authenticiteit. User Generated Content geeft merken de mogelijkheid om hun doelgroep te betrekken, betrouwbaarheid op te bouwen en een echte connectie tot stand te brengen. We zijn ervan overtuigd dat deze benadering de toekomst van marketing is.'
Shoutout wil binnen nu en vijf jaar het grootste User Generated Content Agency van Europa worden, aldus de oprichters. Eggink: 'Het agentschap beschikt over een uitgebreide pool van meer dan 50 zorgvuldig geselecteerde UGC creators, die gekoppeld worden aan nationale en internationale merken. Deze creators vertegenwoordigen een diverse mix van leeftijden, geslachten en interesses, waardoor Shoutout een breed scala aan contentmogelijkheden kan bieden. User Generated Content izien wij als een manier van contentcreatie waarbij creators -dus geen influencers- zelfstandig content maken voor merken, die zij dan weer kunnen delen op hun eigen socials, website of andere marketinguitingen.'
Meer info over Shoutout staat hier.
(PvWK, beeld: Firmbee / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Shoutout Agency
- Nyenrode
- content
- merk
- Hunkemöller
- Maniac Nails
- UGC
- geen influencers
- creators
- Merel Eggink
- Lorenza Nolst Trenité
- Vitakruid
- Van der Valk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
- Backpack toerist de pineut in nieuwe... 21-05-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation