Jurylid GPCM Thijs Jaski van Yune: 'Pak de kans om met jouw case de toekomst van ons vak te schetsen'
- Content
- 30 aug 2023 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Grand Prix Content MarketingContentAwards
- 30 aug 2023 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing staan in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Aan het woord Thijs Jaski, Managing Director van video- en contentmarketingbureau Yune: ‘Content wordt, mede door platformen als TikTok, rauwer, ongepolijster, wellicht zelfs zuiverder en eerlijker.’ Thijs jureert de categorie Bekroningen Creatie.
Waarom ben je jurylid geworden?
Het is een van de weinige kansen op een bloemlezing van ons vak op een nationaal niveau. Daarnaast heb je als jurylid, samen met je vakgenoten, de eervolle en haast pedagogische rol om de industrie aan de hand van lichtende voorbeelden en cases een spiegel voor te houden van waar het vak heengaat.
Welke trends zie jij in contentmarketing?
Het fenomeen ‘drop the polished sheen’. Content wordt, mede door platformen als TikTok, rauwer, ongepolijster, wellicht zelfs zuiverder en eerlijker. Interessant om te zien welke grote merken als eerste hun visual identity durven ‘los te laten’, specifiek op social. De consument bepaalt meer dan ooit wat voor merk jij moet zijn. Wie durft zijn masker te laten vallen? Een fascinerend schouwspel vind ik dit.
Waar ga je met name op letten in jouw categorie?
Sterke inzichten, dito ronde vertalingen. Ik heb een zwak voor werk op ogenschijnlijk kleine briefings en budgetten, en grootse impact en behaalde resultaten. Wie niet sterk is, moet slim zijn.
Welke content heeft jou recentelijk nog beïnvloed?
Het had niet veel gescheeld of ik was gevallen voor een Ninja Creami IJsmachine, nadat ik in een TikTok-fuik belandde, aangevoerd door Gwen van Poorten. Meest recente aankoop is op basis van een LinkedIn-uiting van schrijver Ernst-Jan Pfauth: het boek Traffic van voormalig Buzzfeed-hoofdredacteur Ben Smith. Een zeer interessante beschouwing van de rise & fall van grote onlinenieuwsplatformen. Als voormalig journalist ben ik reuze benieuwd naar de ontwikkeling van online en objectieve nieuwsvoorziening, mede met AI in de flanken.
Hoe trek je twijfelende inzenders nog over de streep?
Goed voorbeeld doet volgen, dus pak de kans om met jouw case de toekomst van ons vak te schetsen!
Zend in en geef het werk waar je trots op bent het platform dat het verdient. Je hebt nog tot 13 september!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- RIVM vraagt aandacht voor vaccinaties kinderen
- Extra aandacht RegioBank voor sparen jongeren
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing