Jurylid GPCM Thijs Jaski van Yune: 'Pak de kans om met jouw case de toekomst van ons vak te schetsen'

Jurylid GPCM Thijs Jaski van Yune: 'Pak de kans om met jouw case de toekomst van ons vak te schetsen'
  • Content
  • 30 aug 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Grand Prix Content MarketingContentAwards

De juryleden van de Grand Prix Content Marketing staan in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Aan het woord Thijs Jaski, Managing Director van video- en contentmarketingbureau Yune: ‘Content wordt, mede door platformen als TikTok, rauwer, ongepolijster, wellicht zelfs zuiverder en eerlijker.’ Thijs jureert de categorie Bekroningen Creatie.

Waarom ben je jurylid geworden?
Het is een van de weinige kansen op een bloemlezing van ons vak op een nationaal niveau. Daarnaast heb je als jurylid, samen met je vakgenoten, de eervolle en haast pedagogische rol om de industrie aan de hand van lichtende voorbeelden en cases een spiegel voor te houden van waar het vak heengaat.

Welke trends zie jij in contentmarketing?
Het fenomeen ‘drop the polished sheen’. Content wordt, mede door platformen als TikTok, rauwer, ongepolijster, wellicht zelfs zuiverder en eerlijker. Interessant om te zien welke grote merken als eerste hun visual identity durven ‘los te laten’, specifiek op social. De consument bepaalt meer dan ooit wat voor merk jij moet zijn. Wie durft zijn masker te laten vallen? Een fascinerend schouwspel vind ik dit.

Waar ga je met name op letten in jouw categorie?
Sterke inzichten, dito ronde vertalingen. Ik heb een zwak voor werk op ogenschijnlijk kleine briefings en budgetten, en grootse impact en behaalde resultaten. Wie niet sterk is, moet slim zijn.

Welke content heeft jou recentelijk nog beïnvloed?
Het had niet veel gescheeld of ik was gevallen voor een Ninja Creami IJsmachine, nadat ik in een TikTok-fuik belandde, aangevoerd door Gwen van Poorten. Meest recente aankoop is op basis van een LinkedIn-uiting van schrijver Ernst-Jan Pfauth: het boek Traffic van voormalig Buzzfeed-hoofdredacteur Ben Smith. Een zeer interessante beschouwing van de rise & fall van grote onlinenieuwsplatformen. Als voormalig journalist ben ik reuze benieuwd naar de ontwikkeling van online en objectieve nieuwsvoorziening, mede met AI in de flanken.

Hoe trek je twijfelende inzenders nog over de streep?
Goed voorbeeld doet volgen, dus pak de kans om met jouw case de toekomst van ons vak te schetsen!

Zend in en geef het werk waar je trots op bent het platform dat het verdient. Je hebt nog tot 13 september!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken