Mysteryland onderzoekt in docu diepere betekenis van festivals

Mysteryland onderzoekt in docu diepere betekenis van festivals
  • Content
  • 7 jun 2024 @ 10:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StorytellingKunst & CultuurMarketing

De nieuwe documentaire van Mysteryland ‘Tomorrow is a Mystery’ onthult archiefbeelden uit drie decennia, een bijzondere selectie oldskool dancetracks en interviews met artiesten waaronder Armin van Buuren en Cynthia Spiering, bezoekers, experts en oprichters.

Op 6 juni 2024 lanceert Mysteryland, ’s werelds langstlopende dance festival, ‘Tomorrow is a Mystery’ – een documentaire op Prime Video over de diepere betekenis van festivals. Vol waanzinnige archiefbeelden uit drie decennia, een briljante selectie oldskool dancetracks en interviews met artiesten waaronder Armin van Buuren en Cynthia Spiering, bezoekers, experts en oprichters. Tomorrow is a Mystery is vanaf donderdag 6 juni te zien op Prime Video.

Pioniers in de housewereld
De titel is ontleent aan de spreuk: 'Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery'. In 1993 begint een stel piepjonge festivalorganisatoren een dancefestival: Mysteryland. Op de golven van keiharde dance beats groeit het festival uit tot een kleurrijk, divers en zintuigprikkelende totaalbeleving. Het magische evenement gaat veel verder dan alleen de muziek. Mysteryland groeide uit tot ‘s werelds langstlopende dance festival. Een evenement dat veel verder gaat dan handen in de lucht bij een gezellige DJ. Zoals een bezoeker bij aankomst op Mysteryland zegt: ‘De bedevaart is weer begonnen.’

In deze speciale documentaire worden volgens de makers de bijzondere ervaringen gedeeld van gabbers uit de jaren 90, welbekende artiesten van toen en nu en festivalgangers met ieder een eigen verhaal zoals een groep vrienden die met de as van een overleden vriendin op de dansvloer staat, terwijl bij een ander podium een huwelijksaanzoek plaatsvindt. ‘Tomorrow is a Mystery’ zoekt naar eigen zeggen antwoord op de vraag naar de diepere betekenis van een festival. 'Wat betekent een festival voor een mens? Is het dansen op de vulkaan? Of is het een spirituele ervaring? Hoe kun je je verbonden voelen met duizenden wildvreemden? Tomorrow is a Mystery is een achtbaanrit langs de antwoorden op deze vragen. Verteld door artiesten, bezoekers, de oprichters, de huidige organisatie en experts. Vol waanzinnig archiefbeeld uit drie decennia en een briljante selectie klassieke dancetracks.'

'Drie dagen, 130.000 mensen van over heel de wereld, 20 stages, 1 gedeelde energie en ontelbare verhalen van de afgelopen 30 jaar', zo prijst de organisatie het event aan. Via de trailer zijn de eerste unieke filmbeelden te zien, die door de jaren heen op en rondom Mysteryland zijn geschoten. Ondersteund door uitzonderlijk archiefmateriaal, vertellen onder andere Armin van Buuren, Cynthia Spiering, Maddix, Laura van Dam, Duncan en Lisca Stutterheim, Irfan van Ewijk, Gert van Veen, Sander Groet, Arne van Terphoven en  vele andere prominente figuren uit de dance-industrie, het verhaal. Tomorrow is a Mystery is vanaf donderdag 6 juni 2024 te zien op Prime Video.
(PvWK)

Bekijk de trailer in het hieronder.

Over Mysteryland
'Mysteryland wordt georganiseerd door ID&T en is al jaren een toonaangevend elektronisch dance festival in Nederland. De eerste editie van Mysteryland vond plaats in 1993 en daarmee is het festival het langstlopende elektronische dance festival ter wereld. Elk jaar trekt het festival rond de 130.000 bezoekers met meer dan 100 nationaliteiten. Het festival heeft grote artiesten zoals Tiësto, Martin Garrix, Adam Beyer, Armin van Buuren, Carl Cox, Nervo en Avicii verwelkomd en omvat alle genres binnen het spectrum van elektronische muziek: Techno (inclusief Hardtechno en Melodic Techno), House, Hardstyle, Trance, EDM, R&B, Hip Hop en Afrobeats. Mysteryland zet zich in voor duurzaamheid en draait bijna volledig op vaste, lokaal opgewekte, groene stroom.'

(bron: ID&T)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken