Libresse lanceert de Refresh Spot op Pinkpop

Libresse lanceert de Refresh Spot op Pinkpop
  • Content
  • 19 jun 2025 @ 10:49
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Tijdens Pinkpop 2025 introduceert Libresse de zogenoemde Refresh Spot: een speciaal festivaltoiletconcept gericht op menstruerende bezoekers. Onderzoek toont aan dat menstruatie bij de helft van de vrouwen+ leidt tot ongemak op festivals. Eén op de vijf heeft weleens een evenement overgeslagen om die reden.

Volgens het onderzoek van Libresse speelt menstruatie nauwelijks een rol in de inclusiviteitsaanpak van festivals. Bijna drie op de vier respondenten (73%) geven aan schone toiletten te missen. Ook noemt meer dan de helft een gebrek aan afvalbakken, terwijl 43% geen toegang heeft tot menstruatieproducten. Veelgehoorde frustraties zijn onder andere het gebrek aan hygiënische toiletten (61%) en angst voor doorlekken (53%). 43% van de vrouwen+ heeft zelfs weleens hormonale anticonceptie gebruikt om hun menstruatie te verschuiven naar een festivalvrije periode.

Doelstelling Libresse

Met de Refresh Spot wil Libresse bewustwording creëren en festivalorganisatoren inspireren. ‘Het is ons doel om meer zelfvertrouwen en openheid te creëren rondom menstruatie, juist op plekken waar dat nog niet vanzelfsprekend is,’ aldus Dorothée Vanderbroeck, Senior Brand Manager bij Libresse. ‘Met de Refresh Spot willen we laten zien dat het anders kan.’

Samenwerking met Playground

De Refresh Spot werd ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe NL en experiential marketingbureau Playground. Joan An Beaudoin, Head of Creative bij Playground: ‘Met dit concept kunnen we bezoekers een comfortabel en memorabel festival-toiletbezoek bieden, ook juist voor wie menstrueert.’

Beeld: Libresse

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken