Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
.jpg)
- Content
- 27 okt 2025 @ 14:23
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 27 okt 2025 @ 14:23
- Imke Walenberg
Met de wintertijd in aantocht zet Bolsius in op warmte en verbinding. Het kaarsenmerk lanceert de hartverwarmende social campagne #deeldevlam, ontwikkeld in samenwerking met Initiative en Yune. Centraal staat één kaars die letterlijk van hand tot hand gaat: tien bekende influencers laten hem om de beurt branden en delen hun persoonlijke momenten van rust en samenzijn op social media.
De campagne bouwt voort op de merkgedachte ‘Geniet in een ander licht’, waarmee Bolsius vorig jaar een nieuwe richting insloeg. Nu richt het merk zich met een midfunnel-aanpak op een jongere doelgroep, waarbij emotionele waarden als verbinding, sfeer en gezelligheid centraal staan. Volgens CMO Thomas Gribnau wil Bolsius met #deeldevlam laten zien dat kaarslicht meer is dan decoratie: 'Het kan een moment van echte verbinding creëren in een tijd waarin we steeds vaker in onze schermen verdwijnen.'
Symbolische keuze
De keuze voor één reizende kaars is symbolisch: die staat voor 60 betekenisvolle uren vol inspiratie. Influencers als Kim Kötter, De Huismuts en Rotterdamse Poetsqueen delen ieder hun eigen interpretatie van samen koken tot een spelletjesavond bij kaarslicht.
Met de campagne biedt Bolsius een alternatief voor eindeloos scrollen: bewust offline genieten. Zoals Luka Cappetti van Initiative zegt: 'Echte verbinding ontstaat wanneer merkverhalen persoonlijk aanvoelen. Dat is precies wat we met #deeldevlam willen bereiken.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kerst 2025: Tesco en de chaos van de feestdagen
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
- Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid...
- Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad met adembenemende luchtfilm
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Tesco en de chaos van de... 17-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

