Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam

Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
  • Content
  • 27 okt 2025 @ 14:23
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de wintertijd in aantocht zet Bolsius in op warmte en verbinding. Het kaarsenmerk lanceert de hartverwarmende social campagne #deeldevlam, ontwikkeld in samenwerking met Initiative en Yune. Centraal staat één kaars die letterlijk van hand tot hand gaat: tien bekende influencers laten hem om de beurt branden en delen hun persoonlijke momenten van rust en samenzijn op social media.

De campagne bouwt voort op de merkgedachte ‘Geniet in een ander licht’, waarmee Bolsius vorig jaar een nieuwe richting insloeg. Nu richt het merk zich met een midfunnel-aanpak op een jongere doelgroep, waarbij emotionele waarden als verbinding, sfeer en gezelligheid centraal staan. Volgens CMO Thomas Gribnau wil Bolsius met #deeldevlam laten zien dat kaarslicht meer is dan decoratie: 'Het kan een moment van echte verbinding creëren in een tijd waarin we steeds vaker in onze schermen verdwijnen.'

Symbolische keuze

De keuze voor één reizende kaars is symbolisch: die staat voor 60 betekenisvolle uren vol inspiratie. Influencers als Kim Kötter, De Huismuts en Rotterdamse Poetsqueen delen ieder hun eigen interpretatie van samen koken tot een spelletjesavond bij kaarslicht.

Met de campagne biedt Bolsius een alternatief voor eindeloos scrollen: bewust offline genieten. Zoals Luka Cappetti van Initiative zegt: 'Echte verbinding ontstaat wanneer merkverhalen persoonlijk aanvoelen. Dat is precies wat we met #deeldevlam willen bereiken.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken