Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse campagne
.jpg)
- Content
- 27 okt 2025 @ 14:41
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 27 okt 2025 @ 14:41
- Imke Walenberg
Flitsmeister wil in Vlaanderen definitief doorbreken en doet dat met een opvallende campagne van het Antwerpse bureau Onlyhumans. Onder de slogan ‘geen excuus meer voor flitsboetes’ laat de app op speelse wijze zien dat automobilisten voortaan geen uitvlucht meer hebben om geflitst te worden.
De ATL-campagne maakt slim gebruik van het principe format play: de boodschap wordt telkens aangepast aan het platform en de situatie. Van radiospots tot social posts, overal klinkt dezelfde boodschap: als je met Flitsmeister rijdt, kun je die boetes eenvoudig vermijden. 'We spreken bestuurders rechtstreeks aan in het hier en nu,' zegt Carmen Van Buggenhout, creatief directeur bij Onlyhumans. 'Onze excuses sluiten aan bij de leefwereld van bestuurders, van afgeleid zijn door een podcast tot een opvallende billboard onderweg.'
Datagedreven mediamix
Om het merk breed zichtbaar te maken, koos Onlyhumans voor een datagedreven mediamix. De focus lag op 92 Vlaamse gemeenten waar 80% van de snelheidsovertredingen plaatsvindt. Daar verschenen meer dan 400 billboards, aangevuld met advertenties op tankstations en digitale kanalen.
Ook radio speelde een sleutelrol: met aangepaste spots voor de ochtend- en avondspits bereikte Flitsmeister bestuurders precies op het moment dat ze achter het stuur zaten. En als creatieve uitsmijter verscheen het personage ‘Flitster’ in The Masked Singer, gespeeld door Viktor Verhulst, een knipoog die de campagne extra aandacht opleverde.
Met deze geïntegreerde aanpak wil Onlyhumans laten zien dat verkeersveiligheid en humor perfect samen kunnen gaan.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kerst 2025: Tesco en de chaos van de feestdagen
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
- Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid...
- Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad met adembenemende luchtfilm
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Tesco en de chaos van de... 17-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

