Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak
.jpg)
- Content
- 6 okt 2025 @ 11:49
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 6 okt 2025 @ 11:49
- Imke Walenberg
Om jongeren en zij-instromers warm te maken voor een carrière in de houttechniek, lanceert Hart Voor De Zaak een nieuwe wervingscampagne in opdracht van sectororganisatie SSWT en het Hout- en Meubileringscollege. De campagne maakt deel uit van het Rif-project Boost de Houttechniek en richt zich op VMBO-leerlingen en zij-instromers die nog zoekende zijn naar een richting met toekomst.
Via social media als TikTok, Instagram en YouTube worden jongeren met korte video’s aangesproken door leeftijdsgenoten die al in de sector werken. Zij vertellen over werkgeluk, goede begeleiding, baanzekerheid en een prettig salaris, samengevat in de slogan: ‘Hout is Goud’. De online campagne verwijst naar de nieuwe website werkeninhoutisgoud.nl, waar bezoekers alles vinden over opleidingen, regionale opleidingsbedrijven en carrièremogelijkheden binnen de houttechniek.
'Open dagen'-seizoen
Naast social media wordt ook een toolkit voor scholen ontwikkeld, zodat docenten en voorlichters in dezelfde toon en beeldtaal kunnen communiceren. De campagne valt samen met het ‘open dagen’-seizoen, een belangrijk moment waarop jongeren hun studiekeuze bepalen.
De houttechniek biedt volop kansen: jaarlijks zijn er honderden nieuwe vakmensen nodig voor het maken van prefab- en maatwerkelementen, van kozijnen tot complete woningen. 'Voor deze campagne bestond het woord houttechnieker niet eens,' zegt Ramses Braakman, strateeg bij Hart Voor De Zaak. 'Nu krijgt het meteen de glans die het verdient. Houttechniek Nederland gaat stralen.'
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Feelgood met Disney en... 14-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

