Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak

Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak
  • Content
  • 6 okt 2025 @ 11:49
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Om jongeren en zij-instromers warm te maken voor een carrière in de houttechniek, lanceert Hart Voor De Zaak een nieuwe wervingscampagne in opdracht van sectororganisatie SSWT en het Hout- en Meubileringscollege. De campagne maakt deel uit van het Rif-project Boost de Houttechniek en richt zich op VMBO-leerlingen en zij-instromers die nog zoekende zijn naar een richting met toekomst.

Via social media als TikTok, Instagram en YouTube worden jongeren met korte video’s aangesproken door leeftijdsgenoten die al in de sector werken. Zij vertellen over werkgeluk, goede begeleiding, baanzekerheid en een prettig salaris, samengevat in de slogan: ‘Hout is Goud’. De online campagne verwijst naar de nieuwe website werkeninhoutisgoud.nl, waar bezoekers alles vinden over opleidingen, regionale opleidingsbedrijven en carrièremogelijkheden binnen de houttechniek.

'Open dagen'-seizoen

Naast social media wordt ook een toolkit voor scholen ontwikkeld, zodat docenten en voorlichters in dezelfde toon en beeldtaal kunnen communiceren. De campagne valt samen met het ‘open dagen’-seizoen, een belangrijk moment waarop jongeren hun studiekeuze bepalen.

De houttechniek biedt volop kansen: jaarlijks zijn er honderden nieuwe vakmensen nodig voor het maken van prefab- en maatwerkelementen, van kozijnen tot complete woningen. 'Voor deze campagne bestond het woord houttechnieker niet eens,' zegt Ramses Braakman, strateeg bij Hart Voor De Zaak. 'Nu krijgt het meteen de glans die het verdient. Houttechniek Nederland gaat stralen.'

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken