Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne

- Content
- 12 nov 2025 @ 12:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 12 nov 2025 @ 12:30
- Peter van Woensel Kooy
Supermarktketen Plus presenteert een nieuwe merkpositionering die het lokale karakter van de formule centraal stelt. Onder de belofte ‘We doen met je mee’ wil de keten laten zien dat betrokkenheid bij klanten en gemeenschap het hart vormt van haar merk.
De nieuwe contentkoers wordt ondersteund door een landelijke campagne en een vernieuwde visuele identiteit.
Met 440 winkels verspreid over Nederland zet Plus in op persoonlijke aandacht, herkenbaarheid en lokale verbondenheid. De supermarktketen benadrukt dat haar kracht ligt in de kleine, betekenisvolle gebaren, van het steunen van sportclubs tot het bezorgen van boodschappen bij mensen die dat nodig hebben. De ambitie: in elke buurt de meest geliefde supermarkt zijn.
‘In een omgeving die steeds efficiënter en anoniemer wordt, groeit de behoefte om gezien te worden,’ zegt Henk van Harn, commercieel directeur van Plus. ‘Bij Plus voel je nog de oprechte aandacht voor elkaar. Onze ambitie is helder: 440 keer de meest geliefde supermarkt in de buurt zijn.’
Bekijk hier de commercial.
De nieuwe merkbelofte krijgt vorm in een multimediale contentcampagne die deze week van start gaat. De toon is persoonlijk, opgewekt en verbindend, in lijn met de lokale wortels van het merk. De commercial en bijbehorende uitingen zijn te zien op televisie, radio, online, in winkels en op straat.
Voor de ontwikkeling van de strategie werkte Plus samen met de creatieve bureaus Indie, The Creating Society en Denk Lente. Dit team stelt hiermee een campagne te hebben gecreëerd die de merkwaarden van Plus versterkt en het merk en contentmarketing klaarstoomt voor de toekomst.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- Kerst 2025: Amazon in de herhaling en Krasloten aan de AI
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
- Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid...
- Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne
Laatste Nieuws
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Kerst 2025: Amazon in de herhaling... 11-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

