Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne

Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne
  • Content
  • 12 nov 2025 @ 12:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Supermarktketen Plus presenteert een nieuwe merkpositionering die het lokale karakter van de formule centraal stelt. Onder de belofte ‘We doen met je mee’ wil de keten laten zien dat betrokkenheid bij klanten en gemeenschap het hart vormt van haar merk.

De nieuwe contentkoers wordt ondersteund door een landelijke campagne en een vernieuwde visuele identiteit.

Met 440 winkels verspreid over Nederland zet Plus in op persoonlijke aandacht, herkenbaarheid en lokale verbondenheid. De supermarktketen benadrukt dat haar kracht ligt in de kleine, betekenisvolle gebaren, van het steunen van sportclubs tot het bezorgen van boodschappen bij mensen die dat nodig hebben. De ambitie: in elke buurt de meest geliefde supermarkt zijn.

‘In een omgeving die steeds efficiënter en anoniemer wordt, groeit de behoefte om gezien te worden,’ zegt Henk van Harn, commercieel directeur van Plus. ‘Bij Plus voel je nog de oprechte aandacht voor elkaar. Onze ambitie is helder: 440 keer de meest geliefde supermarkt in de buurt zijn.’

Bekijk hier de commercial.



De nieuwe merkbelofte krijgt vorm in een multimediale contentcampagne die deze week van start gaat. De toon is persoonlijk, opgewekt en verbindend, in lijn met de lokale wortels van het merk. De commercial en bijbehorende uitingen zijn te zien op televisie, radio, online, in winkels en op straat.

Voor de ontwikkeling van de strategie werkte Plus samen met de creatieve bureaus Indie, The Creating Society en Denk Lente. Dit team stelt hiermee een campagne te hebben gecreëerd die de merkwaarden van Plus versterkt en het merk en contentmarketing klaarstoomt voor de toekomst.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken