Communicatietalenten, doe dit niet!

- Content
- 26 jun 2014 @ 11:40
- Link
-
Platform Content
branche-organisatie in content marketing
Plaform Content - Onderzoek
- 26 jun 2014 @ 11:40
- Platform Content
Zwoegend, zwetend of fluitend ronden honderden communicatiestudenten deze periode hun opleiding af. Gisteren zat ik als extern deskundige bij de Hogeschool Utrecht om de scripties en presentaties van kersvers talent te beoordelen. Daar zat veel goeds tussen, maar er werden ook fouten gemaakt.
Je laten leiden door je opdrachtgever
Ook al zit je nog in de schoolbanken – jij bent de expert. Je opdrachtgever heeft een probleem. Toch komt het maar al te vaak voor dat die rollen worden omgedraaid. Je stagebedrijf erkent het probleem wel, maar ziet zelf de oplossing al voor ogen. Deze situatie ga je in de praktijk nog heel vaak tegenkomen. Dus: ook al voer je een opdracht uit voor een bedrijf, blijf kritisch en onafhankelijk nadenken. Uiteindelijk heeft een afstudeerbedrijf meer aan jouw onderzoek als je onafhankelijk en vanuit je verse kennis naar hun probleem kijkt.
Een vuistdik rapport schrijven.
Mensen lezen niet. Echt niet. Ja, je moet vanuit je studie allerlei al dan niet theoretische stappen doorlopen en een tien pagina tellende literatuurlijst afleveren. Maar ga creatief om met die lappen tekst die je schrijft. En daarmee bedoel ik niet de tekst onderbreken met de geijkte tabellen of grafieken. Maar gebruik beeldmateriaal (niet deze trouwens). Maak visuals. Je kunt ongetwijfeld werken met Illustrator. Visuals helpen je om data over je afstudeerbedrijf, social media-analyses en nieuwsbriefresultaten aantrekkelijk weer te geven.
Literatuur over social media gebruiken. Uit 2011.
Oké. Dit is belangrijk. De nieuwste cijfers over social media van gisteren? Ze zijn vandaag oud. Insights over e-mailmarketing? Relevant. Maar niet van twee jaar geleden. Ik ben de laatste die iets tegen literatuur of gedegen onderzoek heeft, maar realiseer je dat je met social en online media een speelveld betreedt dat elke dag verandert en zich verder ontwikkelt. Dus laat je boek even links liggen en zoek online. En dan niet per se op de Nederlandse sites, maar (ook) internationale. Dan weet je zeker dat je de nieuwste inzichten hebt.
Geschreven door Hubertien Huurman, manager en adviseur PR & Social Media bij LVB Networks
-
Platform Content
- Werkt bij: Plaform Content
- Functie: branche-organisatie in content marketing
- Website:http://www.platformcontent.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [CS18] 12 december: twee online casepresentaties Grand Prix...
- Bever lanceert samen met Mediahuis eerste gerecyclede online...
- Overheid stimuleert autodelen met landelijke campagne
- [Marketing the Rainbow #46] De ideale reiziger
- Dove Men+Care lanceert podcast over mannelijke viendschappen
- Visit Wadden verloot een zeehond
Laatste Nieuws
- Wendy Multimedia ontdekt de wereld... 08-12-2023
- Prachtig tweeluik Hema: Ook Takkie... 07-12-2023
- Nieuw podcastseizoen de Baak met... 05-12-2023
- Visit Wadden verloot een zeehond05-12-2023
- [CS18] 12 december: twee online... 01-12-2023
- Dove Men+Care lanceert podcast over... 01-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala