‘De Grand Prix begint volwassen te worden’

‘De Grand Prix begint volwassen te worden’
  • Content
  • 12 sep 2016 @ 14:37
  • 11777 x gelezen
  • Link
  • Bert Groothand
    Bert Groothand

    Senior communicatie & contentconsultant
    BGCommunicatie
  • EvenementInteractieAwardContentGrand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing 2016 gaat een succes worden! Dat is nu al duidelijk: meer inzendingen dan vorig jaar, meer discussies over het vak, meer inhoudelijk betrokkenen die zich vanuit de Stichting Grand Prix Content Marketing met de selectie bezig houden. Met andere woorden: de Grand Prix Content Marketing is nu écht volwassen aan het worden en dat betekent dat je als merk, als bureau en als opdrachtgever erbij moet zijn. Je heb nog een drietal dagen om een prachtige case in te dienen.

Een case indienen voor de Grand Prix kan nog (tot a.s. woensdag 14 september!). Ga hier naar toe voor meer informatie.

De Grand Prix begint volwassen te worden, betekent dat ook dat het vak content marketing volwassen is. Mwoahh... nog niet helemaal. Maar wat wèl geweldig is: de discusssie over content marketing begint inhoud te krijgen. Vorm te krijgen ook! Voorbeeldje: de stelling dat content marketing hetzelfde is als bijvoorbeeld storytelling zie je gelukkig ook veel minder langs komen. Storytelling is een mooi middel, een manier om content marketing in te vullen. Niet meer, niet minder. Maar wel bínnen content marketing. 

Geïntegreerde benadering

De discussie over welke partijen nu eigenlijk bezig zijn met content marketing is ook weer een stukje verder gekomen. Een reclamebureau dat desgevraagd antwoordt: 'Ja, wij hebben geloof ik ook iemand recent aangenomen die iets met content marketing doet...' Tja, zo wordt het natuurlijk nooit wat; content marketing is een geïntegreerde benadering. Met de op elkaar afgestemde inzet van middelen. Waarbij 'zelfs' gedrag een belangrijk onderdeel wordt. En waarvan een 'reclame-commercial' ook onderdeel kan zijn. 

Gouden eieren

Ook mediabedrijven zijn hard op weg te zoeken naar de kip met de gouden eieren. Ze moeten wel; ook zij rennen vaak richting afgrond. Toch omarmen ze nog steeds niet de gedachte dat je content kunt cureren, via meerdere kanalen kunt distribueren. Ik weet het: ieder bedrijf, ieder merk, ieder bureau heeft zijn eigen proces en zijn eigen tijd nodig. De één loopt voorop en de ander is aanhaker. Je zou zelfs een discussie kunnen voeren of content marketing met de nadruk op 'marketing' een goede term is. Het is geïntegreerde content-communicatie, gevoed vanuit marketing-gegevens. Zelfs Logeion, de beroepsvereniging van communicatieprofessionals, begint dat in te zien. Maar ook de NIMA die ineens een certificering Senior Communicatie Professional' introduceert. Niet voor niets lijkt me... 

Er gebeurt dus veel en het gebeurt snél, zorg dat je erbij bent! Je kunt alsnog inzenden voor de Grand Prix Content Marketing 2016. Dat kan tot donderdagochtend vroeg. Dan doe je ook mee met de discussie, met het presenteren van mooie cases. Met het vaststellen van de norm. Doen!

Door Bert Groothand, directeur Platform Content en vanuit BBP Media verantwoordelijk voor de organisatie van de Grand Prix

Lees ook het uitgebreide interview dat we met Bert Groothand hielden over de Grand Prix.

Bert Groothand

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken