Dit is de definitie van inbound marketing
- Content
- 30 jan 2017 @ 09:56
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - ContentStrategie
- 30 jan 2017 @ 09:56
- Gastblogger
Inbound marketing is een marketingstrategie die erop is gericht om waardevolle informatie te verschaffen en op deze manier een klant naar een onderneming te laten toekomen. Inbound marketing is veelal gericht op een specifieke doelgroep, de content die men aanbiedt is dan ook met name bedoeld voor deze doelgroep.
Inbound marketing is een relatief nieuwe stroming binnen de marketing die zich richt op het aantrekken van klanten door middel van relevante content in plaats van de meer traditionele middelen, zoals advertenties en “koud bellen”. Het doel van inbound marketing is dat men als onderneming gevonden wordt door potentiële klanten, die vaak worden afgebakend in een bepaalde doelgroep. Juist doordat men inhoudelijk relevante informatie biedt over een product of dienst, zorgt men ervoor dat men deze doelgroep, waarvan wordt verondersteld dat personen die hier deel van uit maken gericht op zoek zijn naar informatie, aan zich bindt.
Een goede inbound marketingstrategie bestaat uit een aantal stappen. Over het algemeen wordt er ten eerste relevante en objectieve content gecreëerd over een bestaand product. Het is gebruikelijk om de presentatie van deze content aan te passen aan de betreffende doelgroep die men wilt aanspreken. Daarnaast moet deze content vindbaar zijn, bijvoorbeeld in veelgebruikte internetzoekmachines. Potentiële klanten die gericht op zoek zijn naar objectieve informatie over producten of diensten worden op deze manier geholpen in hun customer journey.
Daarnaast kan inbound marketing worden gezien als een manier om zich als merk of onderneming te profileren als thought leader. Door te streven naar thought leadership, laat men zien expert te zijn binnen het betreffende vakgebied en de actuele markt, wat uitstekend aansluit binnen een inbound marketingstrategie.
Door: Bart Welzen.
Deze blog verscheen eerder op Platform Content.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing