Instagram stories: de kans op meer volgers
- Content
- 21 jun 2018 @ 09:29
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - ContentSocial media
- 21 jun 2018 @ 09:29
- Gastblogger
Stories. Snapchat begon ermee en al snel volgden Facebook, Instagram en WhatsApp. Inmiddels zijn ze niet meer weg te denken. Wat is nu precies de toegevoegde waarde voor merken?
Stories bevatten ephemeral content: content die direct (of binnen 24 uur) na het bekijken weer verdwijnt. Instagram biedt zakelijk gezien veel mogelijkheden met Instagram Stories en is daarom een interessant kanaal voor merken en organisaties. De Instagram Stories staan bovenaan de tijdlijn van gebruikers en vallen daarom extra op: het is het eerst wat mensen zien wanneer ze de app openen. Niet alleen met een persoonlijk account kun je stories maken: ook bedrijfsaccounts kunnen hiermee aan de slag. In deze blog geef ik je 9 redenen waarom Instagram Stories onmisbaar zijn in jouw socialmediastrategie.
1. Instagram heeft 2 miljoen dagelijkse gebruikers
Anno 2018 hebben ruim 4 miljoen Nederlanders een account op Instagram. De helft van deze mensen gebruikt de app iedere dag. Dat is een ruime groei ten opzichte van vorig jaar (40%). Hiermee is Instagram het snelst groeiende social medium. Niet alleen onder tieners en twintigers, ook de ‘oudere’ doelgroep gebruikt Instagram steeds vaker. Wist je trouwens dat 80% van de Instagram-gebruikers organisaties volgt op Instagram? Dat biedt een hoop kansen voor jouw merk of organisatie!
2. Jouw Instagram-account valt extra op
Zoals ik al aangaf: de Stories zijn het eerste wat mensen zien wanneer ze de app openen. Stories zijn interactiever en net even wat creatiever dan ‘normale’ posts: je kunt foto’s en video’s toevoegen, maar ook boomerangs, gifjes en polls. Ook kun je live video’s opnemen en tegelijkertijd chatten met je volgers. Je Stories komen altijd in beeld bij je volgers. Dit in tegenstelling tot je ‘normale’ Instagram-posts: het algoritme van Instagram zorgt ervoor dat maar 10% van je volgers jouw normale posts te zien krijgt (de overige 90% krijgt jouw post pas te zien als het engagement hoog genoeg is).
3. Het vergroot de traffic naar je site
Je kunt met een Story gemakkelijk meer websitebezoekers genereren. Heb je meer dan 10.000 volgers? Dan kun je instellen dat bezoekers ‘omhoog kunnen swipen’ naar jouw site. Hier maken veel merken, organisaties én social influencers gebruik van. Een voorbeeld is woonwinkel Kwantum, die volgers laat weten hoe zij zelf een hanglamp kunnen maken. Via de Story word je geïnspireerd, vervolgens kun je omhoog swipen en op de website lezen hoé je deze lamp maakt. En welke spullen je daarvoor nodig hebt. Die je uiteraard bij de woonwinkel kunt kopen… Heb je minder dan 10.000 volgers op je Instagram-account? Dan kunnen je volgers meer info vinden via de link in jouw bio (zie punt 4).
Door: Melissa Hogenboom, contentmanager online bij MPG.
Lees de volledige blog op de website van MPG.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing