Waar kan ik een contentmarketingrobot kopen?
- Content
- 27 jun 2018 @ 11:44
- Link
-
Sak van den Boom
adviseur, expert contentmarketing
zelfstandig ondernemer - ContentMakers
- 27 jun 2018 @ 11:44
- Sak van den Boom
Wat een verwennerij: een wetenschapper (Nell Watson) die kunstmatige intelligentie in een superpositief daglicht plaatst. En het voelt zo goed als je leest dat we AI zelf normen en waarden kunnen leren.
Zo wordt AI een verrijking van ons leven. AI wordt een nieuw soort nutsvoorziening. We kunnen straks niet zonder meer. Ons buikgevoel maakt plaats voor AI, want het helpt je bijna bij alles wat je doet. Of het nu om een reis boeken gaat of het vinden van een goed recept. Dankzij AI kun je gewoon nagaan of de aanbiedingen of voorbeelden echt geschikt voor je zijn. Sales wordt een nieuw vak. En voor de contentmarketeer wordt het moeilijker of juist makkelijker om zijn werk te doen. Met de robot in je achterzak kun je perfecte discussies voeren met je bureau of je opdrachtgever. Je weet gewoon wat wel en niet werkt, wat wel en geen goede verhalen zijn, wat wel en geen effectief beeld is. Want robots herkennen situaties en geven aan wat correct is. Natuurlijk kun je een robot naar je hand zetten, want hij rekent op basis wat hij aangereikt krijgt. Hij combineert, concludeert en adviseert. Alsof je een klassieke rekenmachine gebruikt. Zo’n robot zal er volgens mij ook zo uit gaan zien.
Je hebt simpele, kleiner dan je mobiele telefoon en stevige rekenaars die waarschijnlijk niet veel groter zijn. In je binnenzak of je handtas. Je schaft zo’n ding aan, vult hem met een reeks eigen gegevens, en gekoppeld aan het internet, is het de beste assistent die je hebt. Een verlengstuk van je brains. Hoe mooi kan het zijn. Alle verhalen die dagelijks op deze site de revue passeren waarin auteurs de wijsheid die ze in pacht hebben etaleren, kunnen de prullenbak in. Want je robot helpt je automatisch verder op de beste manier. Natuurlijk moet het ding of je assistent goed geladen zijn. Als ik hier met veel van mijn vrienden over praat, fronsen ze hun wenkbrauwen. Ze kijken je vragen en ongeloofwaardig aan en spreken hun afschuw uit. Enkelen spreken hun wantrouwen uit, zweren dit soort opgelegde afhankelijkheid af en claimen een recht op een leven offline. Hoe groot was de weerstand tegen de invoering van de mobiele telefoon. Asociaal werd er geroepen. Kunnen we nog zonder?
Ik kan niet wachten tot ik een zakrobot kan aanschaffen of mijn smartphone kan updaten met een robotapp. Misschien kan het nu al?
-
Sak van den Boom
- Werkt bij: zelfstandig ondernemer
- Functie: adviseur, expert contentmarketing
- Website:https://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing