Waar kan ik een contentmarketingrobot kopen?

Waar kan ik een contentmarketingrobot kopen?
  • Content
  • 27 jun 2018 @ 11:44
  • 17444 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

Wat een verwennerij: een wetenschapper (Nell Watson) die kunstmatige intelligentie in een superpositief daglicht plaatst. En het voelt zo goed als je leest dat we AI zelf normen en waarden kunnen leren.

Zo wordt AI een verrijking van ons leven. AI wordt een nieuw soort nutsvoorziening. We kunnen straks niet zonder meer. Ons buikgevoel maakt plaats voor AI, want het helpt je bijna bij alles wat je doet. Of het nu om een reis boeken gaat of het vinden van een goed recept. Dankzij AI kun je gewoon nagaan of de aanbiedingen of voorbeelden echt geschikt voor je zijn. Sales wordt een nieuw vak. En voor de contentmarketeer wordt het moeilijker of juist makkelijker om zijn werk te doen. Met de robot in je achterzak kun je perfecte discussies voeren met je bureau of je opdrachtgever. Je weet gewoon wat wel en niet werkt, wat wel en geen goede verhalen zijn, wat wel en geen effectief beeld is. Want robots herkennen situaties en geven aan wat correct is. Natuurlijk kun je een robot naar je hand zetten, want hij rekent op basis wat hij aangereikt krijgt. Hij combineert, concludeert en adviseert. Alsof je een klassieke rekenmachine gebruikt. Zo’n robot zal er volgens mij ook zo uit gaan zien.

Je hebt simpele, kleiner dan je mobiele telefoon en stevige rekenaars die waarschijnlijk niet veel groter zijn. In je binnenzak of je handtas. Je schaft zo’n ding aan, vult hem met een reeks eigen gegevens, en gekoppeld aan het internet, is het de beste assistent die je hebt. Een verlengstuk van je brains. Hoe mooi kan het zijn. Alle verhalen die dagelijks op deze site de revue passeren waarin auteurs de wijsheid die ze in pacht hebben etaleren, kunnen de prullenbak in. Want je robot helpt je automatisch verder op de beste manier. Natuurlijk moet het ding of je assistent goed geladen zijn. Als ik hier met veel van mijn vrienden over praat, fronsen ze hun wenkbrauwen. Ze kijken je vragen en ongeloofwaardig aan en spreken hun afschuw uit. Enkelen spreken hun wantrouwen uit, zweren dit soort opgelegde afhankelijkheid af en claimen een recht op een leven offline. Hoe groot was de weerstand tegen de invoering van de mobiele telefoon. Asociaal werd er geroepen. Kunnen we nog zonder?

Ik kan niet wachten tot ik een zakrobot kan aanschaffen of mijn smartphone kan updaten met een robotapp. Misschien kan het nu al?

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken