Waarom influencers likes kopen
- Content
- 19 jun 2018 @ 14:47
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Content
- 19 jun 2018 @ 14:47
- Gastblogger
Waarom maken grote concerns (Unilever's Keith Weed) zich nu plots zorgen over de kwantitatieve cijfers van influencers? Ze roepen om meer transparantie in hun bereik en hun daadwerkelijke engagementcijfers.
Laat ik voorop stellen dat ik nep bereik en bots verafschuw, je ziet van een afstand vaak wie daar gebruik van maakt en wie niet (en ook een 'hallo' aan de mediabureaus). Maar het is voornamelijk wel een gevolg dat door adverteerders in een stroomversnelling is gebracht. Door jonge mensen met een invloedrijk bereik als eerste industrie 'serieus' te nemen en ze te voorzien van verdienmodellen die puur gefocust waren op de kwantiteit van het bereik (en niet zozeer op de kwaliteit).
Bijna nergens werden alternatieven aangeboden en de tussenpartijen (van de contentplatformen tot MCN's) droegen hieraan bij - in plaats dat je het jonge talent met een unieke potentie verrijkt om diens kwantitatieve bereik met kwalitatieve content of toepassingen te voorzien. Of het empoweren van diens potentie en daarin opzoek te gaan naar versterking van de doelstellingen van zowel het merk als de maker en/of diens community.
Dat influencers domme dingen doen voor views (van treinsurfen tot en met domme pranks), een overdaad aan seksueel getinte thumbs & titels of dat hun carrière gepaard gaat met depressies en burn-outs, komt vooral door de adverteerders en het gemis van verantwoordelijkheid voor deze jonge generatie van makers. Je moet kwantitatief scoren of anders heb je geen relevantie voor verdienmodel nummer één in de influencer industrie, namelijk: het geld van adverteerders.
Verander de jonge makers van puur de kwantitatief bereik kanalen zoals je ze nu ziet voor je merk naar invloedrijke stakeholders van je merk. Door opzoek te gaan naar kwaliteit in de relatie zul je zien dat dit kwaliteit van de output aan weerszijde zal doen stijgen. En dat maakt de wereld in ieder geval weer een stukje mooier.
Door: Omar Kbiri.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing