Waarom tijd stoppen in vluchtige content?
- Content
- 3 jul 2018 @ 10:08
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - ContentSocial media
- 3 jul 2018 @ 10:08
- Gastblogger
Snapchat, Instagram Stories, livestream video’s op Facebook. Content plaatsen die voor je met je ogen knippert alweer weg is. Waarom zou je tijd en energie in zo’n eendagsvlieg stoppen? Omdat ephemeral content ook veel oplevert.
Ephemeral content is een van de marketing buzzwoorden van 2018. Maar wel een blijvertje, zoals het er nu naar uitziet. En dat kunnen we van ephemeral content zelf niet zeggen. Dat is namelijk online content die binnen 24 uur, vanzelf weer verdwijnt.
Waarom toch investeren in tijdelijke content?
Cijfers die er niet om liegen
En als je dan bedenkt dat 80% van alle gebruikers op Instagram een bedrijfsprofiel volgt en dat jongeren ephemeral content ‘vreten’, dan is het de tijd en energie die je erin stopt zeker waard. Neem een voorbeeld aan het WWF. Zij wisten met de #lastselfie-snapchatcampagne veel aandacht te vragen voor bedreigde diersoorten.
De kracht van ephemeral content
Nog niet overtuigd? Hieronder hebben we de kracht van ephemeral content voor je op een rij gezet. Niet tijdelijk, maar gewoon voor altijd. Al is het maar om weer even je geheugen op te frissen.
- Tijdelijkheid is juist de kracht
Ephemeral content is niet opdringerig. Sterker nog, de content verschijnt niet in je tijdlijn. Jij bepaalt of je het bekijkt. Niet pushen dus, maar de nieuwsgierigheid wekken met verdwijnende content.
- Authentieke content is de heilige graal
Niet alleen snel, maar ook authentiek. Een gelikte afbeelding of video? Niet nodig. Het draait bij ephemeral content niet om perfectie, maar om creativiteit en persoonlijke benadering. Zo’n authentiek en kortstondig moment gedoogd zelfs een beetje reclame op zijn tijd.
- Versterkt gevoel van exclusiviteit
Wees er snel bij, want voor je het weet is de content verdwenen. Deze zogenaamde fear of missing out (FOMO) is de sleutel van ephemeral content.
- Nieuwe boost voor engagement
FOMO zorgt er ook voor dat je doelgroep blijft terugkomen. Met iedere tijdelijke story creëer je dus een nieuwe gelegenheid tot interactie. En doe je dat goed, met sterke en afwisselende content, dan is de kans groot dat je er snel nieuwe fans bij hebt.
- Sterk op conversie gericht
De kijker kan direct reageren op je story of livestream video. Jij staat dus in direct contact met je doelgroep. Niet voor niks zien we een toename aan gesponsorde stories op Instagram en introduceerde Snapchat een pixelcode om het gedrag van gebruikers te kunnen meten.
Deze blog verscheen eerder op de website van Axioma.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing