De designer vandaag de dag is vooral contentmarketeer
- Content
- 6 aug 2018 @ 11:21
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Content
- 6 aug 2018 @ 11:21
- Gastblogger
Het valt me steeds weer op: als we het hebben over contentmarketeers, gaat het al snel over contentstrategen, storytellers en data-engineers. En ja, iedereen blij natuurlijk als een en ander ook nog eens aardig is vormgegeven.
Sterker nog: dan is het pas af, slaat de vonk echt over en kan de content zijn converterende werk gaan doen. Het maakt mijn vak tot het mooiste vak van de wereld, althans van mijn wereld.
Wat ik maar wil zeggen, een vormgever is meer dan een mooimaker, als het goed is. Vorm verrast, prikkelt en inspireert. Maar vorm volgt vooral ook functie en moet dus communiceren en activeren. In die zin is de designer van vandaag bovenal contentmarketeer, of interaction designer, of designmarketeer zo je wil.
Niet dat die functienaam er verder ook maar iets toe doet, maar voor degenen die willen weten hoe je vorm, met name digitale vorm, laat activeren en renderen, hieronder mijn uitgangspunten.
De komende weken zal ik hierop wat dieper ingaan:
1. Vorm en activatie, it’s the click stupid!
2. Vorm en communicatie, van buttons tot social sharing
3. Vorm en cms, mijn ervaringen met Xingo
Door: Harmen Heida (Scripta).
Deze blog verscheen eerder op de website van Platform Content.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing