[column] Weinig kerstvreugde bij Nederlandse bureaus

[column] Weinig kerstvreugde bij Nederlandse bureaus
  • Content
  • 19 dec 2018 @ 11:12
  • 32211 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Communicatie

Kyra Roest doet een oproep aan de bureaubazen in Nederland: stuur meer kerstkaarten! Roest deed een rondje langs de velden en kwam tot de conclusie dat het met de kerstvreugde over de grens beter is gesteld. Een paar tips ter inspiratie.

Ieder jaar krijg ik een kerstkaart van Annette Toeter. Best bijzonder. Het ene jaar zit ik namelijk op een andere plek dan het andere jaar. En zelfs dit jaar kreeg ik de befaamde kerstkaart. Op mijn nieuwe kantoor.

Hoe zit het eigenlijk met de kerstkaart-acties en aanverwanten van de bureaus in Nederland? Rondje bellen langs de velden, zonder naam en toenaam. Het gaat van champagne voor keyclients, via kerstbrood voor onze klanten tot helemaal niets. Collega Dion Holla heeft een rondje langs de sociale velden gedaan en kwam na bestudering van sociale media van meer dan dertig bureaus tot de schrikbarende conclusie dat er weinig kerstvreugde heerst bij de bureaus. Hier en daar een team-fotootje op Facebook of Instagram daargelaten, waar hij eerlijk gezegd een beetje misselijk van werd, aldus Dion Holla. Alleen Achtung maakte er wat van.

In navolging van de kerstcommercials die vanuit Duitsland en Amerika overgewaaid zijn en nu ook hoogtij vieren in Nederland, bij dezen een oproep naar Nederlandse bureaus. I challenge y’all! Stuur mij een mailtje: kyra@adbusiness.amsterdam.

Hebben we wat gemist of is het echt zo dat buiten Nederland het net even wat anders gaat?  Een greep ter inspiratie:

Droga 5

12 Days of GIFmas by VMLY&R’s







Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken