Ruk die verbanddoos uit de kast
- Content
- 15 mrt 2019 @ 10:58
- Link
-
Sak van den Boom
adviseur, expert contentmarketing
zelfstandig ondernemer - ContentBranded contentMakers
- 15 mrt 2019 @ 10:58
- Sak van den Boom
Het gemor over de afnemende kwaliteit van content groeit. Hoog tijd voor de sector om de verbanddoos ter hand te nemen. Niet in de laatste plaats voor verhalen waar promoted, advertorial of commercieel boven staat.
Want hoe verleidelijk de pecunia ook zijn, de professionele marketing en contentplatforms bezorgen zichzelf behoorlijk wat schade door slechte verhalen toe te laten.
Wat kan ik me storen aan artikelen, die je met oprechte interesse begint te lezen. Zoals een verhaal over het gebruik van Excel. Regel voor regel voel je je steeds kleiner worden omdat je de grootste mislukkeling blijkt te zijn als je nog steeds gebruik maakt van het programma, bijvoorbeeld bij het maken van een marketingplanning. En als je na anderhalf A-4tje tot volledige nietsnut bent verworden, klinkt de verlossing: de planningstool. De digitale planner brengt de oplossing en geeft je de handvatten om binnen je organisatie weer een hero te worden in plaats van de Excel-loser die je nu bent. Wanneer leert dit vak eens een fatsoenlijk verhaal te vertellen waarvan we smullen in plaats gruwen. Het is schering en inslag om deze methode te gebruiken om je waar aan te prijzen. En het zal niemand verbazen dat aan het eind van het verhaal een type marketingplanner wordt aangeprezen. Een artikel als opmaat om een product aan te prijzen. Goedkope content, waar weliswaar promoted boven staat, waar aan ik mijn tijd moet verspillen. Wie is hier tevreden mee? De uitgever moet toch zien dat dit niet werkt, en de redacteur die zijn pen hiermee bevuilt, heeft vast ook wat beters te doen.
Net zo erg zijn artikelen waarin de woorden zich aaneenrijgen en je na 300 stuks nog niet weet waar het naartoe gaat. Alsof het verhaal per woord betaald wordt. Content moet veel meer to the point zijn, om de aandacht vast te kunnen houden. Mijn vingers jeuken om uit te leggen hoe je een goed verhaal opbouwt. Laat de zelfbenoemde schrijvers een cursus volgen, oefenen en nog eens oefenen alvorens ze zich aan een artikel wijden en dat ook nog eens publiceren. Wat meer zelfkritiek graag.
Als eigenaar van een platform waar commerciële content wordt toegelaten zou ik eisen gaan stellen aan de verhalen van derden. Als ze redactioneel een kwalitatieve toets niet kunnen doorstaan, weiger ze dan. Voorkom reputatieschade. Wees helder in uw kritiek want alleen dan leren de nonsens-schrijvers dat ze professionals moeten inhuren als ze een boodschap goed over het voetlicht willen krijgen.
-
Sak van den Boom
- Werkt bij: zelfstandig ondernemer
- Functie: adviseur, expert contentmarketing
- Website:https://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- verbanddoos
- advertorial
- content
- journalistiek
- sak van den boom
- weblog
- branded content
- taal
- excel
- contentmarketing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing