Artificial intelligence in contentmarketing
- Content
- 19 apr 2019 @ 11:08
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - ContentEvenementAI
- 19 apr 2019 @ 11:08
- Gastblogger
‘Content Frenemies, the human touch in a tech driven world’. Dit is de spannende titel van het zesde event dat Albert Jan Huisman en Bert van Loon van CMFF (Content Marketing Fast Forward) organiseerden, donderdag 11 april in de Openbare Bilbiotheek Amsterdam.
Op de vraag of menselijke creativiteit en machines tot elkaar kunnen komen gaf een aantal topsprekers antwoord in het OBA in Amsterdam op 11 april jl.
Hoe begin je met AI in marketing? Moeten we AI omarmen of is het daar nog te vroeg voor? Is AI vriend of vijand in de wereld van (content)marketing? Op deze veelgestelde vragen wilden een groot aantal bezoekers antwoord krijgen. Niet de minste sprekers gaven hun visie op Artificial Intelligence. Zij deelden hun kennis met het publiek en inspireerden de aanwezigen door hen iets mee te geven van hun eigen beleving, ervaring met en visie op het fenomeen. De kick-off werd gedaan door Paul Roetzer. Hij richtte het Marketing Artificial Intelligence Institute op en als er iemand is die dichtbij het vuur staat, dan is het deze man. Roetzer meent dat marketeers anders in de wedstrijd moeten zitten en hun budgetten beter moeten inzetten bij het kiezen van de kanalen. Dat is nu typisch iets wat je door AI zou kunnen laten oplossen. Vooral klein beginnen, een probleem heel goed definiëren en prioriteiten stellen waarvoor je AI zou willen gebruiken. Overigens is angst om banenverlies nergens voor nodig: "Je wordt er vooral een betere marketeer van", aldus Roetzer.
Gevarieerde keynote speeches
Op het podium vertelde Irina Pashina van SAP over hoe zij met SAP gekomen is waar ze nu staat. Het wervelende verhaal van Mike Mooguire (Daily Moo en oprichter van Wunderground Music) maakte het publiek aan het lachen, maar de kern van zijn verhaal ‘AI is onvermijdelijk, al blijft de creativiteit van mensen onvervangbaar’ staat als een huis. Angela Pham (Facebook) spreidde een sterk staaltje informatie over chatbots ten toon.
Young professionals aan het woord
Vraagstukken over de nieuwe technologie worden meestal vanuit onder meer bedrijfsvisie benaderd. Maar vaak zit de grote succesfactor in de individu, het gaat erom hoe zij of hij met veranderingen omgaat en of men openstaat voor AI. Tijdens het event werden vier jonge professionals gevraagd om tijdens een panelgesprek hun persoonlijke verwachtingen te bespreken. Aanwezig waren Tessa Leenders (Vodafone Ziggo), Noortje Kleijnen (Coopr), Margot Schreuders (WWF) en Bart Prins (The Post). Het werd een interactief gesprek tussen de sprekers, het publiek en de vier jonge gasten.
#LVT (leuk voor thuis)
Jason Miller van Microsoft sloot de middag af. Hij presenteerde in hoog tempo en op een persoonlijke, enthousiaste manier zijn feiten, interessante weetjes, weldoordachte one-liners en vraagstukken. Machines kunnen volgens hem creatief zijn, maar het grote punt is dat we moeten samenwerken met de computer en vooral niet tegenwerken. Dat is een mooie voor thuis. Even over nadenken.
Door: Bianca Serraarens.
Deze blog stond eerder op Platform Content.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- contentmarketing
- platform content
- cmff
- content
- content marketing fast forward
- weblog
- artificial intelligence
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing