Piemel pimpen en boerenkool met worst uit AH Kookboek

Piemel pimpen en boerenkool met worst uit AH Kookboek
  • Content
  • 1 apr 2019 @ 11:33
  • 25502 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, senior expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • MakersContent

Dit is wat je noemt een geluk bij een ongeluk, letterlijk natuurlijk. Lizette, de nieuwe ster in de AH-commercial, geeft ook workshops lullen pimpen.

Gouda ‘In de buurt’ schrijft ‘Heb je ooit wel eens naar het geslachtsdeel van je vriend/echtgenoot/scharrel gekeken en gedacht: toch jammer dat hier geen glitters op zitten? Dan is de workshop Piempel Pimpen he-le-maal jouw ding.’

Je kunt je opgeven bij Lizette voor een workshop in haar café. In dezelfde Goudse nieuwsbrief het bericht: ‘Die Lizette is ook van alle markten thuis, hè! Komt ze ineens voorbij in de nieuwste reclame van de Albert Heijn. De reclame gaat over het kookboek van de keten en Lizette maakt een recept uit het boek.’ Ze kookt spaghetti, boerenkool en braadworst, terwijl ze geen boerenkool lust. Waar storytelling mis kan gaan. Of valt dit in de categorie ‘het maakt niet uit hoe er over je geschreven wordt, als er maar over je geschreven wordt’? AH weet het antwoord. Ik kan alleen maar gissen. Maar het voelt niet helemaal pluis. Ergens in de regie moet er iets fout zijn gegaan. We gaan er ongetwijfeld meer van horen. (Gouda in de buurt)

Wat verder opviel afgelopen weekeind. ‘Wat is de impact van een referral op het werven van nieuwe medewerkers?’ Weet u het? Ik heb geen flauw idee en eigenlijk wil ik het ook niet weten. Maar modern referral recruitment schijnt vandaag de dag belangrijk te zijn. Als onderneming kun je blijkbaar niet meer zonder een referral recruitment programma. Ik wens u er veel succes mee. (Bron)

Uit een nieuwsbrief van La Place: ‘Een heerlijke stukje duurzaam gevangen zalm en frietjes. Nu voor maar €10. Wanneer kom jij langs?’ Duurzaam gevangen zalm triggert me wel. Op de website van WNF: ‘Vis is een populaire voedselbron en de vraag ernaar stijgt in rap tempo. Wereldwijd wordt nu al ruim 90 procent van de commerciële vissoorten (bijna) overbevist.’ Het Marine Stewardship Council (MSC) is een internationale onafhankelijke organisatie, opgericht in 1997 door het WNF en Unilever. MSC zet zich in om duurzame visvangst te bevorderen. Ik begrijp uiteindelijk dat die zalm is gevangen door een bedrijf dat zich aan de spelregels houdt. Vermoedelijk komt de zalm uit een groot kweeknet dat ergens voor de Noorse kost in de Noordzee hangt. Geef mij maar duurzaam gevangen wilde zalm.

Een nieuw fenomeen: de flitspeiling. Bij gemeenten als Tilburg en Utrecht worden flitspeilingen al toegepast. Vaak gaat het om een korte vragenlijst die via Facebook & Instagram wordt verspreid onder alle lagen van de bevolking. In tegenstelling tot inspraakavonden en burgerpanels geven deze een representatief beeld van wat ‘de bevolking’ vindt. We gaan het woord vaker lezen in de stukken die dagelijks ons bureau of scherm passeren.

Hier word ik nieuwsgierig naar: ‘Waarom zijn bruggen racistisch, zet graffiti aan tot vernieldrang, kunnen pleinen ideologieën overbrengen en komen we soms thuis met producten die we eigenlijk niet hadden willen kopen? In deze workshop staat u stil bij de verschillende manieren waarop ruimtes verhalen kunnen vertellen, hoe ze ons daarin een ‘rol’ toekennen en ons in ons handelen sturen. Maar ook hoe we de publieke ruimte kunnen inzetten om te sturen!’ De tekst staat in een uitnodiging voor een seminar. ‘In het eerste gedeelte van de ochtend bestudeert u een aantal disciplines waarin ‘narrative space’ en ‘environmental storytelling’ veelgebruikte termen zijn: game theory, filmwetenschap, en pretpark theorie. U kijkt onder andere hoe Disney Imagineers de techniek van ‘environmental storytelling’ inzetten om de ruimtelijke ervaring van fantasieën mogelijk te maken. Alles in de ruimte – van textuur tot de vorm van de wegen, van gebruikte muziek tot geur – wordt weloverwogen ingezet.’ Hier is een redacteur aan de slag, die zijn vak verstaat.

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken