[column] Moet content altijd leiden tot een glimlach?
- Content
- 2 mei 2019 @ 09:00
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Content
- 2 mei 2019 @ 09:00
- Gastblogger
Moet content altijd leiden tot een glimlach? Dat vroeg ik me af toen ik een kaartje in de bus kreeg van Coolblue. Retromarketing, maar zoals de tekst er op al zei: ‘Kaartje, leuker dan e-mail’.
In dit geval klopte dat als een bus. Ik had gedoe met een draadloze muis, wat Luuk van Coolblue prima voor me oploste. ‘Kan ik nog iets voor je doen?’, vroeg hij. ‘Nou, eigenlijk wel ja. Ik heb nog printerinkt nodig. Doe me maar alle kleuren van de regenboog.’ Prima afgehandeld, maar ik kreeg dus ook nog apart een kaartje in de bus. Handgeschreven! ‘Ik dacht, er mist nog een kleur: Coolblue. Groetjes, Luuk’. En verhip, daar was de glimlach op mijn gezicht.
The Happy Activist
Als zelfstandige ben ik een ervaren amateurgebruiker van (gratis) LinkedIn. Ik sta via mijn eigen content in verbinding met mijn relaties en verdiep me in artikelen die anderen posten. Die gaan dan niet direct over marketing. Of eigenlijk wel, want ze gaan over de belevingswereld van mijn zakelijke doelgroep. In die wereld zijn duurzaamheid en innovatie belangrijke topics. Favoriet is The Happy Activist; zij bundelen toffe filmpjes over duurzame innovaties van over de hele wereld, die vaak leiden tot een glimlach op mijn gezicht. Ik word blij van al die praktische mogelijkheden om de wereld te verbeteren.
Maxima als boegbeeld
Afgelopen week heb ik een stukje geschreven dat op LinkedIn inmiddels al zo’n 22.000 mensen heeft bereikt. Voor niks! De kracht van dat stuk zit in een persoonlijke tekst, kennis delen en een uitdaging. Er kwam weinig humor aan te pas. ‘Internationale vrouwendag; ik schaam me dood’ was de ‘opening line’. Verderop lees je pas dat dat te maken heeft met het feit dat ik zelf amper vrouwelijke rolmodellen ken, terwijl er legio zijn. De uitdaging die ik vervolgens neerlegde, was een grote oproep: ‘Dus mijn laatste uitbarsting aan die tafel is echt niet zo’n rare: als we met een overheidsmaatregel en sterke campagne een hele generatie ervan kunnen overtuigen dat roken niet sexy is, dan ontwikkelen we toch een campagne waarmee géén diversiteit aan de top en old boy’s networks so 2018 zijn?! Met Maxima als boegbeeld! Doe je met me mee?’ Nou ja, dat heb ik dus geweten…
Grinniken is voldoende
Dus moet er in elk stuk content iets te glimlachen zijn om succes te hebben? Nee, maar persoonlijk geniet ik daar wel erg van. Dus humor me en probeer me op zijn minst te laten grinniken. Daarmee vang je in ieder geval mijn interesse.
Deze column is geschreven door Sandra Arkesteijn SMP, Marketing professional linkedin.com/company/arkesteijn, en stond in MarketingTribune 07, 2019.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing