[column] Wat levert een stap verder op in waarde voor de klant?
- Content
- 13 sep 2019 @ 10:00
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Influencermarketing
- 13 sep 2019 @ 10:00
- Gastblogger
Deze zomer bestelde ik op het vliegveld koeken en drankjes bij Starbucks om mijn twee kinderen te verblijden. Toen ik de drankjes kon afhalen, waren de koeken al op.
Op zich geen probleem, maar ik bedacht me toen, dat het wel fijn was geweest om die consumpties tegelijkertijd te nuttigen.
Elk concept kan worden verbeterd en met de focus op customer experience en digitale transformatie heden ten dage richten veel organisaties zich op dat verbeteren, maar wat levert die ‘extra mile’ nou echt op?
Hoe interessant ben je nog als bedrijf als je investeert in influencers om je doelgroep te bereiken?
Kostenbesparing
Veel organisaties zetten technologie toch met name in om kosten te besparen en het tegelijkertijd te vermarkten onder het mom van ‘betere’ service. In sommige gevallen is het absoluut een verbetering, maar als het nou echt gaat om het creëren van waarde voor de klant, hoe weet je dan wat waarde is?
Gezien het thema van deze editie van MarketingTribune: hoe interessant ben je nog als bedrijf als je investeert in influencers om je doelgroep te bereiken? En hoe sociaal zijn de social media van je eigen bedrijf?
In een digitale wereld is er naar mijn mening één ding dat ons mensen verbindt en dat is datgene dat we zijn: mens. Hoe menselijk we ook zijn als we als consument consumeren, ik ervaar toch regelmatig dat de professionele mens dat ‘menszijn’ uitschakelt.
Kijkend door de ogen van je klant is één, maar echt doorgronden wat dat betekent en dat als organisatie kunnen overbrengen, dat is volgens mij de sleutel naar (meer klant-)waarde.
Dus wil je een stap extra zetten? Zet de klantinzichten om in bedrijfservaringen die het gevoel van mens tot mens versterken.
En mijnheer bij de Starbucks, complimenten, je schreef de namen van mijn twee kinderen volledig correct, zij waren blij en ik was verrast…
Wat heeft jou verwonderd deze zomer en hoe zou je daar als professional iets mee kunnen?
Ayman van Bregt SMP
Digitaal strateeg, medeoprichter van de Nederlandse Social Media Academie en docent bij de opleiding Communicatie van de Hogeschool Rotterdam
Dit artikel stond ook in MarketingTribune 15, 2019.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing