Eurobest Design: wat deden de Hollanders?

  • Design
  • 7 dec 2013 @ 12:45
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • DesignawardsAccountability

Tien Nederlandse inzendingen (waarvan eentje in twee categorieën), twee maal shortlist, een keer prijs. De Eurobest Awards Design zijn vergeven. KLM Space won zilver, Heineken Ignite haalde de shortlist. DDB & Tribal Worldwide tekenen voor beide cases. De Grand Prix Design ging naar Duitsland.

KLM Space, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam ZILVER
Doel: Betrekken en inspireren van zoveel mogelijk mensen.
Resultaat: In twaalf dagen een bereik van meer dan 25 miljoen mensen. De trailer werd 3,2 miljoen keer bekeken. Van de websitebezoekers deed 1/5 deel mee en er werden 129.288 plekken in de ruimte geclaimed.



Heineken Ignite, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam SHORTLIST
Doel: Met mobiele technologie een unieke en onvergetelijke Heineken-ervaring bieden.
Resultaat: Het verhaal ging de wereld over.



Winnaar Grand Prix Design
Auchan, the selfscan report, Serviceplan (Duitsland)



Nederlandse design-inzendingen: 10
CORPORATE IDENTITY

Doel: Meer relevantie voor het muziekplatform gericht op tieneren. De identity is aan te passen aan regionale initatieven en events.
Resultaat: In een paar maanden tijd is het Visial Identity-systeem in 114 markten geïmplementeerd en ingezet voor onder meer OOH-materiaal, packaging, print of video. ‘Een bijzonder hoge adoptiegraad voor een omvangrijk project als dit’, aldus de inzending.

Graham Sturt, designer bij VBAT: ‘We hebben getracht een sophisticated logo te ontwikkelen dat op internationaal niveau verschilt van de massa. Een identiteit die de diversiteit van de homoseksuele gemeenschap uitdrukt op een leuke, krachtige en kleurrijke manier.’ 
Resultaat: De nieuwe identiteit hefet de Amsterdam Gay Pride-organisatie meegeholpen aan het binnenhalen van de hosting van Europride 2016.  

SELF PROMOTION

Doel: indruk maken op en aantrekken van creatieven.
Resultaat: Drie nieuwe medewerkers.

  • Condensed office, JWT

Doel: Een sympatiek verhaal vertellen op een interessante manier en klanten laten weten dat het nieuwe JWT voor eend eel gewoon het oude Ubachs Wisbrun/JWT blijft.
Resultaat: Groot bereik en een ijsbreker bij nieuwe klanten.



DIGITAL DESIGN

  • Heineken, Your Future Bottle, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam

Doel: Designers een digital platform bieden om aan de slag te gaan met de Heineken Limited Edition Bottle.
Resultaat: Na drie maanden 140000 bezokers en 1533 uploads van fles-designs. Designers uit meer dan 132 landen deden mee. Bezoekres spendeerden gemiddels vier minuten op de site. Dit alles zonder ondersteuning.



DRINKS

  • Brand Bier (Heineken), Brouw-competitie, VBAT

Doel: Aantrekken van hobbybrouwers binnen de bestaande productieformaten.
Resultaat: De limited edition van 116,667 flessen met de handgeillustrrede gepersonaliseerde designs heeft een collectors item-gevoel.

  • Heineken Ignite, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam

NON-FOOD

Doel: waarde creeren door design
Resultaat: hogere marge en meer omzet. 

Alle design-inzendingen en -winnaars hier op de site van Eurobest.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken