Eurobest Design: wat deden de Hollanders?
- Design
- 7 dec 2013 @ 12:45
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - DesignawardsAccountability
- 7 dec 2013 @ 12:45
- Redactie Design
Tien Nederlandse inzendingen (waarvan eentje in twee categorieën), twee maal shortlist, een keer prijs. De Eurobest Awards Design zijn vergeven. KLM Space won zilver, Heineken Ignite haalde de shortlist. DDB & Tribal Worldwide tekenen voor beide cases. De Grand Prix Design ging naar Duitsland.
KLM Space, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam ZILVER
Doel: Betrekken en inspireren van zoveel mogelijk mensen.
Resultaat: In twaalf dagen een bereik van meer dan 25 miljoen mensen. De trailer werd 3,2 miljoen keer bekeken. Van de websitebezoekers deed 1/5 deel mee en er werden 129.288 plekken in de ruimte geclaimed.
Heineken Ignite, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam SHORTLIST
Doel: Met mobiele technologie een unieke en onvergetelijke Heineken-ervaring bieden.
Resultaat: Het verhaal ging de wereld over.
Winnaar Grand Prix Design
Auchan, the selfscan report, Serviceplan (Duitsland)
Nederlandse design-inzendingen: 10
CORPORATE IDENTITY
- Coca-Cola Music, Visual Identity System, Wieden+Kennedy Amsterdam
Doel: Meer relevantie voor het muziekplatform gericht op tieneren. De identity is aan te passen aan regionale initatieven en events.
Resultaat: In een paar maanden tijd is het Visial Identity-systeem in 114 markten geïmplementeerd en ingezet voor onder meer OOH-materiaal, packaging, print of video. ‘Een bijzonder hoge adoptiegraad voor een omvangrijk project als dit’, aldus de inzending.
Graham Sturt, designer bij VBAT: ‘We hebben getracht een sophisticated logo te ontwikkelen dat op internationaal niveau verschilt van de massa. Een identiteit die de diversiteit van de homoseksuele gemeenschap uitdrukt op een leuke, krachtige en kleurrijke manier.’
Resultaat: De nieuwe identiteit hefet de Amsterdam Gay Pride-organisatie meegeholpen aan het binnenhalen van de hosting van Europride 2016.
SELF PROMOTION
- Meetmarket, VBAT
Doel: indruk maken op en aantrekken van creatieven.
Resultaat: Drie nieuwe medewerkers.
- Condensed office, JWT
Doel: Een sympatiek verhaal vertellen op een interessante manier en klanten laten weten dat het nieuwe JWT voor eend eel gewoon het oude Ubachs Wisbrun/JWT blijft.
Resultaat: Groot bereik en een ijsbreker bij nieuwe klanten.
DIGITAL DESIGN
- Heineken, Your Future Bottle, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam
Doel: Designers een digital platform bieden om aan de slag te gaan met de Heineken Limited Edition Bottle.
Resultaat: Na drie maanden 140000 bezokers en 1533 uploads van fles-designs. Designers uit meer dan 132 landen deden mee. Bezoekres spendeerden gemiddels vier minuten op de site. Dit alles zonder ondersteuning.
DRINKS
- Brand Bier (Heineken), Brouw-competitie, VBAT
Doel: Aantrekken van hobbybrouwers binnen de bestaande productieformaten.
Resultaat: De limited edition van 116,667 flessen met de handgeillustrrede gepersonaliseerde designs heeft een collectors item-gevoel.
- Heineken Ignite, DDB & Tribal Worldwide Amsterdam
NON-FOOD
- Paraffin Blocks (Golden Flames), Light up your fireplace, JWT
Doel: waarde creeren door design
Resultaat: hogere marge en meer omzet.
Alle design-inzendingen en -winnaars hier op de site van Eurobest.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

