Pabo rebranded: van man naar vrouw

Pabo rebranded: van man naar vrouw
  • Design
  • 22 jan 2014 @ 11:00
  • 16601 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branding

Erotiekshop Pabo, heeft een rebranding achter de rug. Afgelopen maand opende de eerste vestiging van ‘Pabo nieuwe stijl’ haar deuren in het Belgische Roeselare en het Duitse Keulen. In het centrum van Amsterdam wordt 25 januari de eerste flagshipstore van Pabo in Nederland geopend.

Cubik3 uit Hamburg ontwikkelde het retaildesign.

Liefde terug in de slaapkamer
Pabo wil van mannelijke naar vrouwelijke klanten en van platte seks naar verleidelijke erotiek. ‘Liefde terugbrengen in de slaapkamer’ ziet Pabo nu als één van de kerntaken.

Van mannen naar vrouwen
In de afgelopen decennia richtte Pabo zich met name op mannelijke klanten (80%). In de laatste vijf tot tien jaar heeft een grote verschuiving plaatsgevonden in de branche. De klanten van Pabo hebben in de loop der jaren een ander gezicht gekregen. Niet langer mannen, maar vrouwen domineren de markt. Anno 2014 zijn vrouwen verantwoordelijk voor 70% van de omzet. Een herpositionering van het merk en een metamorfose van retail, catalogus en webshop waren noodzakelijk om aan de veranderende vraag te kunnen blijven voldoen. Aan de metamorfose is grondig onderzoek onder de klantengroepen vooraf gegaan.
Van catalogus naar e-commerce
85 procent van alle Pabo-klanten komt binnen via de webshop. En maar liefst 98 procent van de nieuwe Pabo klanten komt via online kanalen binnen in de shop. De cijfers zijn illustratief voor de tanende rol van de roemruchte catalogus.

Voorlichting en advisering door seksuologe Kaat Bollen
De Belgische psychologe en seksuologe Kaat Bollen, o.a. bekend van haar optredens in DeWereldDraaitDoor en haar boeken over schaamhaar en borsten, gaat de klanten van Pabo in Nederland en België o.a. voorlichten over seksualiteit. Ze gaat online en in de winkels adviseren over artikelen uit het assortiment. Tevens start Kaat Bollen een blog in het online magazine van Pabo waar ze onderwerpen gaat bespreken en een eigen column zal verzorgen. Ook komt er op de website van Pabo een soort ‘Vraag het aan Kaat’ waarop de seksuologe vragen van bezoekers van de site gaat beantwoorden.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken