Vandejong lanceert tentoonstellingscampagne Van Oostsanen

Vandejong lanceert tentoonstellingscampagne Van Oostsanen
  • Design
  • 13 mrt 2014 @ 21:28
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branding

Jacob Cornelizs van Oostsanen was in de 16de eeuw een gevierd kunstenaar en succesvol cultureel ondernemer. Toch hebben de meeste mensen nog nooit van hem gehoord. In de campagne voor de overzichtstentoonstelling van Van Oostsanen laat Vandejong mensen daarom kennismaken met de kunstenaar.

Het Amsterdam Museum en het Stedelijk Museum Alkmaar houden een grote overzichtstentoonstelling over Jacob Cornelisz van Oostsanen, 'de eerste Hollandse meester'.

Campagne
Vandejong maakte een campagne die de tentoonstelling aankondigt en het publiek direct moet laten kennismaken met de veelzijdige kunstenaar. Het bureau ontwierp ook de tentoonstellingswebsite.

Compleet
De campagne wil het complete beeld van Van Oostsanen schetsen. Je ziet Jacob de perfectionist, maar ook Jacob de opportunist, de ondernemer, de multitasker, de verleider, de gelovige en de familieman.
'Zo is meteen duidelijk hoe bijzonder Van Oostsanen was en dat hij thuishoort tussen andere grote Hollandse meesters zoals Rembrandt, van Gogh en Mondriaan', aldus strategy director Menno Liauw.

Tentoonstelling Voor de overzichtstentoonstelling zijn kunstwerken vanuit de hele wereld naar Nederland gehaald. Er zijn zestig schilderijen, twintig prenten en ruim zestig houtsnedes en tekeningen te zien. De tentoonstelling opent op 15 maart 2014 en is te zien in het Amsterdam Museum, Stedelijk Museum Alkmaar en de Grote Kerk in Alkmaar.


)

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken