Ambachtelijke marktplaats DaWanda stimuleert verkoop met Zanox
- Design
- 17 jun 2014 @ 11:51
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - OnlineE-commerce
- 17 jun 2014 @ 11:51
- Redactie Design
DaWanda, de online marktplaats voor uniek en handgemaakt design, heeft haar zinnen gezet op groei in Nederland. De website wil zich met behulp van performance-advertisingnetwerk Zanox op de kaart zetten en meer verkopen tot stand brengen voor de ruim 270.000 aangesloten designers. Met een exclusief partnership gaan DaWanda en Zanox zich richten op het aansluiten en activeren van publishers die de ambachtelijke artikelen gaan promoten bij online shoppers.
DaWanda.com biedt sinds 2006 zelfontworpen en handgemaakte producten aan. De site werd opgericht in Berlijn en heeft naast een Nederlandse versie, die gelanceerd werd in 2012, ook een Duitse, Engelse, Franse, Italiaanse, Poolse en Spaanse variant. De bij DaWanda aangesloten ontwerpers verkopen binnen hun eigen winkelomgeving onder andere sieraden, mode, woonaccessoires en meubels.
Home & Living
DaWanda en Zanox gaan in Nederland een samenwerking aan die de verkoop van de kleinschalig geproduceerde artikelen moet stimuleren. “Voor onze lifestyle publishers is DaWanda een mooie aanvulling op het bestaande portfolio van Home & Living-webshops. Wij zijn ervan overtuigd dat Zanox DaWanda kan helpen bij het creëren van meer naamsbekendheid en het genereren van extra afzet binnen de Nederlandse markt”, vertelt Lauri Koop, Managing Director bij Zanox Benelux.
Community van creatievelingen
“Steeds meer consumenten zijn op zoek naar bijzondere spullen die bij hun levensstijl en persoonlijkheid passen. DaWanda voorziet in die behoefte. Bovendien hebben we een hechte community van Nederlandse creatievelingen opgebouwd”, vertelt Jutta Singer, online marketing manager van DaWanda. “Met de implementatie van iDeal en een volledig Nederlandse website zijn we klaar om het Nederlandse publiek kennis te laten maken met onze marktplaats. Zanox wordt in Nederland onze partner om een breed publiek te bereiken voor de unieke sieraden, woonaccessoires en andere designartikelen van onze verkopers”, aldus Singer.
DaWanda werkte in Duitsland al langer samen met Zanox. Mede door het internationale karakter en het brede portfolio van innovatieve digitale marketingoplossingen is ook in Nederland de keuze op Zanox gevallen. Koop is verheugd om DaWanda aan te sluiten op het netwerk: “Met DaWanda breiden we het aanbod van mooie designproducten enorm uit. Publishers kunnen zo de groeiende markt bedienen van bewuste consumenten die op zoek zijn naar unieke artikelen met een verhaal.”
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing