'Ontwrichtende verpakking werkt'
- Design
- 30 jul 2014 @ 11:21
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - DesignonderzoekPackaging design
- 30 jul 2014 @ 11:21
- Redactie Design
Het voelt als een open deur, maar een eye tracking-onderzoek van EyeSee in opdracht van Smurfit Kappa laat nu dan zien dat ‘disruptive’ verpakking, een verpakking ontworpen om anders te zijn, goed kan werken. Een ongebruikelijke verpakking wordt volgens de studie 76 procent meer opgemerkt door shoppers dan een ‘gewone’ verpakking.
EyeSee gebruikte een webcam en volgde de blik van mensen op een virtueel schap. Naast dat ‘ontregelende’ verpakking 76 procent meer wordt opgemerkt in de eerste vijf seconden, wordt de verpakking volgens dit onderzoek ook beter onthouden. 79 Procent meer.
Olivier Tilleuil, managing director en oprichter van EyeSee: ‘Tussen de 40 en 70 procent van de aankoopbeslissingen wordt in de winkel gemaakt en 86 procent van de consumenten switcht regelmatig van merk. Daarom is het ontzettend belangrijk om het eerste product te zijn dat opvalt.’
Precies weten hoe het onderzoek is uitgevoerd en benieuwd naar alle resultaten? Op de site van Smurfit Kappa een uitgebreid bericht.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing